تاریخ انتشار: ۲۲:۰۲ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

اظهارات آیت‌الله علوی بروجردی درباره محاربه

آیت الله علوی بروجردی برخلاف برخی احکام صادر شده در طی ماه‌های گذشته برای معترضان و نظر برخی روحانیون معتقد است، محارب فقط به کسی گفته می‌شود که "با اسلحه قصد جان و مال آن‌ها را داشته باشد" آیت الله علوی بروجردی مرجع تقلید شیعیان گفته است: «محارب به کسی گفته می‌شود که با اسلحه قصد جان و مال آن‌ها را داشته باشد.» این مرجع تقلید همچنین برخلاف برخی نظرات قضایی خاطر نشان کرده: مجازات افراد باید متناسب با اعمال آن‌ها باشد.

اقتصاد۲۴- آیت الله علوی بروجردی برخلاف برخی احکام صادر شده در طی ماه‌های گذشته برای معترضان و نظر برخی روحانیون معتقد است، محارب فقط به کسی گفته می‌شود که "با اسلحه قصد جان و مال آن‌ها را داشته باشد"

آیت الله علوی بروجردی مرجع تقلید شیعیان گفته است: «محارب به کسی گفته می‌شود که با اسلحه قصد جان و مال آن‌ها را داشته باشد.» این مرجع تقلید همچنین برخلاف برخی نظرات قضایی خاطر نشان کرده: مجازات افراد باید متناسب با اعمال آن‌ها باشد.

آیت الله علوی بروجردی درباره حکم محاربه و اینکه محارب کیست، نوشت: محارب کسی است که با اسلحه مردم را تهدید و یا قصد مال و جان آن‌ها داشته و امنیت آنان را تهدید کند.


بیشتر بخوانید: قوه قضاییه هنوز نقض حکم اعدام دکتر قره‌حسنلو را اعلام نکرده است


این مرجع تقلید شیعیان درباره نوع مجازات افراد در ادامه گفت: مجازات فرد مذکور بر اساس اعمالی که از او سر می‌زند. اگر مرتکب قتل شود و یا اموال مردم را تصرف کند یا صرفاً ارعاب باشد، مجازات باید متناسب با آن تعیین شود.

منبع: دیده بان
ارسال نظر