تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱

بررسی بنیادی نماد وملل

موسسه اعتباری ملل با نماد «وملل» یکی از نماد‌های بورسی است که سعی دارد با مدیریت قوی وضعیت بنیادی شرکت خود را بهتر از گذشته کند.

اقتصاد۲۴- این موسسه در اهداف خود نوشته است: «در نظر داریم ضمن تلاش به منظور حفظ و بهبود سهم خود از بازار پولی با تمرکز بر جذب منابع ارزان قیمت، سهم درآمد‌های مشاع را افزایش داده و همچنین با ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز، تنوع، کیفیت خدمات و درآمد‌های مرتبط را افزایش دهیم.»

بر اساس این برنامه‌ریزی موسسه اعتباری ملل، سهم سپرده‌گذاران از درآمد‌های مشاع در سال ۹۹ به میزان ۳۳۹۹ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۰ با افزایش نزدیک به ۵۰ درصدی به عدد ۵۰۵۱ میلیارد تومان رسیده است.

جمع درآمد موسسه اعتباری ملل از تسهیلات اعطایی در سال ۹۹ به میزان ۳۸۸۳ میلیارد تومان بوده که با افزایش ۴۰ درصدی به عدد ۵۴۳۹ میلیارد تومان رسیده که افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود با افزایش سپرده بانکی، این عدد در پایان سال ۱۴۰۱ افزایش بیشتری داشته باشد.

درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی و سپرده‌گذاری‌ها نیز در سال ۹۹ به میزان ۳۹۴۴ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۰ به عدد ۵۵۶۷ میلیارد تومان رسیده است.

سود حاصل از فروش دارایی‌های ثابت مشهود و نامشهود این بانک نیز در سال ۹۹ به میزان منفی ۱۵ میلیارد تومان بوده است؛ به عبارتی این بانک با بدهی ۱۵ میلیارد تومانی مواجه بوده که این عدد به سود ۱۶۹ میلیارد تومانی رسیده است.

سود حاصل از فروش اموال تملیکی این موسسه نیز در سال ۹۹ به میزان ۱۸۲ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۰ به عدد هزار و ۲۲ میلیارد تومان رسید که نشان می‌دهد این موسسه در واگذاری املاک تملیکی خود پیشتاز بوده است.

در مجموع سایر درآمد‌های این شرکت در سال ۹۹ به عدد ۱۸۵ میلیارد تومان رسیده که در سال ۱۴۰۰ با جهشی قابل ملاحظه به عدد ۱۲۱۷ میلیارد تومان رسیده است.

ارسال نظر