تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۱

سازمان هواپیمایی: نبود بلیت به دلیل افزایش تقاضاست

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: کمبود بلیت در شرایط کنونی به دلیل افزایش تقاضای سفر است.

اقتصاد۲۴ -  محمد محمدی بخش در جمع خبرنگاران گفت: در ایام تعطیلات به دلیل افزایش تقاضای سفر، عرضه و تقاضا در شرایط کنونی همخوانی ندارد و در حال حاضر درخواست سفر حتی برای مسیر‌های کم تردد نیز درخواست‌ها افزایش یافته است.
محمدی بخش افزود: در حال حاضر ۵۵۰ فروند هواپیما برای پوشش تقاضای سفر نیاز داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خدمات پرواز‌ها و مسیر‌ها کاهش پیدا نکرده افزود: در مسیر‌های داخلی نه تنها کاهش پرواز نداشتیم بلکه گاهی افزایش پرواز نیز داشتیم و نسبت به سال گذشته در پرواز‌های داخلی ۲۰ درصد و در پرواز‌های خارجی ۲۰۰ درصد افزایش سفر داشته ایم.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در ایام نوروز، افزایش پرواز خواهیم داشت و برای شرکت‌های هواپیمایی مقرون به صرفه نیست که هواپیما را به خاطر شرایط اقتصادی زمینگیر کنند.
وی تاکید کرد: موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما هنوز در ستاد تنظیم بازار مطرح نشده، اما به محض تایید، اجرا خواهد شد.


بیشتر بخوانید: هزینه‎‌های سرسام‌آور تورهای مسافرتی داخلی


محمدی بخش در پاسخ به این سوال که چرا به ایکائو به خاطر در اختیار قرار ندادن قطعات شکایت نمی‌کنید گفت: در جریان عملیات ممیزی فرودگاه‌ها که کارشناسان سازمان جهانی هوانوردی (ایکائو) حضور داشتند موضوع نیاز ناوگان به تامین قطعات را مطرح و بطور رسمی از آمریکا شکایت کردیم که ندادن قطعه به خریداران هواپیما‌ها با روح قوانین ایکائو منافات دارد.

وی افزود: اگر اجازه پرواز بالاتر از حدی را نمی‌دهیم به دلیل الزامات ایمنی هوانوردی است.
رئیس سازمان هواپیمایی تصریح کرد: در آینده نزدیک هواپیما‌ها را به سر خط بر می‌گردانیم و مسیر بازگشت هواپیما‌ها به چرخه عملیات با سرعت در حال انجام است.
محمدی بخش افزود: در حوزه افزایش ناوگان بالگردی نیز جهش خوبی صورت گرفته به طوریکه در حال حاضر ۱۲۱ بالگرد فعال در کشور وجود دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر