تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱

نیلوفر حامدی و الهه محمدی عفو می‌شوند؟

سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده الهه محمدی و نیلوفر حامدی توضیحاتی را ارائه داد.

اقتصاد۲۴- ستایشی در پاسخ به این سوال که پرونده الهه محمدی و نیلوفر حامدی در چه وضعیتی است؟ آیا این دو نفر و خبرنگاران بازداشتی دیگر مشمول عفو اخیر شده‌اند یا خیر؟ گفت: در انتشار مطالب دقت کنید. به خبرنگار و سلبریتی و ... کاری ندارم. بنده مطرح کردم عفو معیاری است و پرونده‌ها با معیار‌ها تطبیق داده می‌شود و در صورت دارا بودن شرایط عفو صورت می‌گیرد و اگر غیر این باشد مشمول عفو نمی‌شود. شما تحمل کنید در آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

وی افزود: در عفو‌های معیاری پرونده‌ها با شرایط انطباق داده می‌شود. ما نه می‌گوییم خبرنگار یا سلبریتی و ... است. این بد است که می‌گویند اقای سخنگو گفت خبرنگار و فلانی در جایی گفته اصلا خبرنگاری را بازداشت نکردیم. هرکسی که مشمول باشد انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید: چند زندانی سیاسی در تهران آزاد شدند+ جدول اسامی


سخنگوی قوه قضائیه درباره مسئله گفتگو با مردم که رییس قوه قصاییه بر آن تاکید داشته است، گفت: اصل ایده گفتگو مربوط به زمان خاص و وقایع مشخصی نیست. رئیس قوه قضاییه از ابتدای دوره تحول و تعالی بر ارتباط با مردم تاکید کرده و پیشنهاد گفتگو ایشان و استماع نظرات مردم عادی و نخبگان همیشگی است و مورد استقبال مردم واقع شده است.

وی افزود: رسیدگی به پرونده‌های مربوط به اعمال ماده ۴۷۷ را شخصا رئیس دستگاه قضا مشاهده می‌کند. صاحب‌نظران در دیدار با ریاست قوه قضاییه انتقاداتی دارند که در فضای مناسب مطرح می‌کنند و این نظرات مورد بررسی قرار می‌گیرد. اصل بودن گفتگو در جامعه، حل مشکلات مردم و پیدا کردن راه‌های جدید مدنظر است.

ارسال نظر