تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱

تناقض در آمار صادرات محصولات دفاعی ایران

وزیر دفاع بیان داشت: وزارت دفاع در مجموع نسبت به کار‌هایی که تابه حال انجام داده رشد قابل ملاحظه‌ای در همه ابعاد داشته و تولید نسبت به سال ۱۴۰۰ سه برابر افزایش و در بخش صادرات ۵ برابر افزایش داشته است.

اقتصاد۲۴- امیر محمدرضا قرایی آشتیانی در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: وزارت دفاع در مجموع نسبت به کار‌هایی که تا به حال انجام داده رشد قابل ملاحظه‌ای در همه ابعاد داشته و تولید نسبت به سال ۱۴۰۰ سه برابر افزایش و در بخش صادرات ۵ برابر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: حرکت‌هایی که در وزارت دفاع ترسیم کرده‌ایم جهشی بوده و شرایط ما در حوزه دفاع و صنعت دفاعی ایده آل است و نیرو‌های مسلح ما با اقتدار از کشور محافظت می‌کنند و تا جایی در توان ما است تلاش می‌کنیم که نیرو‌های مسلح را در ابعاد مختلف پشتیبانی کنیم؛ هم به نیرو‌های مسلح و هم به سایر جبهه‌ها کمک و آن‌ها را تقویت می‌کنیم.


بیشتر بخوانید: احیای برجام؛ تا اطلاع ثانوی تعطیل!


این در حالیست که سردار سرتیپ پاسدار مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در تاریخ ۱۹ بهمن ماه در گفتگو با ایرنا از رشد سه برابر صادرات محصولات دفاعی خبر داده و گفته بود: روند صادرات محصولات دفاعی ما مرتبا رو به توسعه بوده است و در سال ۱۴۰۱ صادرات ما سه برابر سال گذشته بوده است. ما از ۲۰ سال پیش سه گام در حوزه صادرات محصول دفاعی برداشته‌ایم.

اولین قدم این است که اگر مشتریان ما طالب باشند، ما به آن‌ها خط تولید را صادر می‌کنیم. گام دوم بحث مشاوره فنی و زیرمجموعه‌ها و قطعات و مواد اولیه برای تولید است، چون بعضی جا‌ها خودشان صنعتی دارند، ما کارخانه و خط تولید آن‌ها را برایشان اورهال و بازسازی می‌کنیم و گام سوم فروش محصول آماده است.

منبع: خبر فوری
ارسال نظر