تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱

رکود تورمی در بازار مسکن باعث افزایش رهن و اجاره بها

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: رکود تورمی در بازار مسکن سبب کاهش خرید و فروش و افزایش نرخ رهن و اجاره شده است.

اقتصاد۲۴- رسول جهانگیری رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان دلیل اصلی افزایش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر را کاهش ارزش پول ملی و فاصله زیاد بین عرضه و تقاضای مسکن دانست و اظهار کرد: با وجود اینکه قیمت مسکن با افزایش بی سابقه‌ای روبروست، اما از لحاظ خرید و فروش دچار مشکل و بلاتکلیف است.

او با اشاره به اینکه اکنون بازار مسکن در حالت رکود تورمی به سر می‌برد، ادامه داد: این رکود سبب شده که قیمت رهن و اجاره افزایش و خرید و فروش مسکن در اصفهان کاهش پیدا کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان راهکار برون رفت حوزه مسکن از رکود را ساخت سالیانه یک میلیون خانه و نوسازی یک میلیون مسکن دیگر اعلام و اضافه کرد: اگر بتوان ساخت و ساز مسکن را متناسب با نیاز جامعه افزایش داد به طبع آن نیاز جامعه برطرف خواهد شد.


بیشتر بخوانید:وعده وام مسکن وقتی که بانک‌ها لبه پرتگاه ورشکستگی هستند


وی ادامه داد: راه‌حل بیرون رفت از رکود در حوزه مسکن، تولید مسکن در کشور است، در حال حاضر نیاز جامعه ساخت یک میلیون مسکن در هر سال است.

جهانگیری گفت: اکنون در کشور نزدیک به ۲۶ تا ۲۷ میلیون خانوار داریم و به همین تعداد منزل مسکونی در کشور وجود دارد، اما باید با انبوه سازی واحد‌های ۵۰ تا متری فاصله بین عرضه و تقاضا را کنترل و از افزایش سرسام‌آور نرخ رهن و اجاره نیز جلوگیری کرد.


او تسهیل شرایط برای ورود بخش خصوصی به حوزه مسکن را ضروی خواند و در عین حال گفت: البته سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هم نباید خانه‌های لاکچری بسازند که متناسب با نیاز و سرمایه جامعه نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر