تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱

تسهیلات ۷ هزار میلیارد تومانی برای نوسازی بافت فرسوده

بانک مسکن امروز اعلام کرده است که قرار است تسهیلات جدیدی برای نوسازی بافت فرسوده پرداخت کند. میزان این تسهیلات ۷ هزار میلیارد تومان تعیین شده است.

اقتصاد۲۴- سرپرست بانک مسکن از پرداخت تسهیلات جدید برای نوسازی بافت فرسوده خبر داد.سرپرست بانک مسکن از انعقاد قرارداد تسهیلات نوسازی بافت فرسوده با ۴۲ هزار و ۴ واحد به مبلغ ۷ هزار و ۵۵ میلیارد تومان از ابتدای اجرای طرح نوسازی بافت‌های فرسوده از سال ۱۳۹۸ تاکنون خبر داد.

علی عسکری در خصوص روند ارایه تسهیلات در بافت فرسوده از ابتدای اجرای طرح تاکنون توضیح داد: از سال ۱۳۹۸تاکنون، بانک مسکن با ۴۲ هزار و ۴ واحد به مبلغ ۷ هزار و ۵۵ میلیاردتومان قرارداد منعقد کرد.سرپرست بانک مسکن ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بانک مسکن با ۱۸ هزار و ۶۱۸ واحد به مبلغ ۵ هزار و ۱۵۶ میلیاردتومان قرارداد منعقد کرده است.


بیشتر بخوانید: ۸۰۰ واحد مسکونی تحویل متقاضیان می‌شود


عسکری گفت: از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم نیز تعداد ۳۱ هزار واحد برای دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شد که بانک با ۲۳ هزار و ۳۸۶ واحد به مبلغ یکهزار و ۸۹۸ میلیاردتومان قرارداد منعقد کرد.

جزئیات تسهیلات نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی اوایل اسفند ماه اعلام کرد که یکی از مشکلات پروژه‌های نهضت ملی بالا بودن نرخ تسهیلات و مشکلات متقاضیان در پرداخت اقساط تسهیلات بانکی است و اخیرا رئیس‌جمهور و معاون اول ایشان نسبت به بازنگری و کاهش نرخ تسهیلات نهضت ملی قول مساعد دادند.

وی خاطرنشان کرد: قرار است از روش‌های مختلفی که نظام بانکی اجازه دهد نرخ تسهیلات تا حدودی کاهش یابد که فشار کمتری به مردم تحمیل شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم سرعت گرفتن پروژه‌های نهضت ملی مسکن گفت: روش‌های مختلفی برای سرعت بخشی به پروژه‌ها در نشست‌های مختلف با انبوه‌سازان پروژه‌های بزرگ و نیز استانداران مطالبه و پیگیری می‌شود تا سرعت اجرای پروژه‌ها بالا رفته و مشکلات متقاضیان در پرداخت و تامین تسهیلات مربوطه کمتر شود.

بذرپاش ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ از طریق تامین زمین و مشارکت با انبوه‌سازان و شرکت‌های ساختمانی و انبوه‌سازان حقیقی اجرای پروژه‌های مسکن سرعت بیشتری خواهد گرفت.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر