تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۲

هزینه خورد و خوراک ماهیانه خانوار در سال جدید چقدر است؟

هزینه موادغذایی صبحانه، ناهار و شام یک خانوار ۳ نفره در ماه بدون احتساب مواردی نظیر ادویه‌جات و سایر ملزومات تهیه غذا مانند هزینه انرژی و. مبلغی معادل ۶ میلیون و شصت و شش هزار تومان خواهد بود.

اقتصاد۲۴-بالاخره حداقل دستمزد مصوب کارگران در سال ۱۴۰۲ اعلام شد. بر این اساس حقوق و مزایای کارگران بین ۲۱ تا ۲۷ درصد افزایش خواهد یافت.

در این گزارش با بررسی هزینه خورد و خوراک ماهیانه یک خانوار تهرانی (سه نفره) در آغاز سال ۱۴۰۲، می‌خواهیم بدانیم چه سهمی از حداقل مزد سال ۱۴۰۲ به این شاخص حیاتی اختصاص پیدا می‌کند.

بنا بر این گزارش، وعده‌های غذایی هر خانوار به دو وعده صبحانه و «ناهار-شام» تقسیم و قیمت تمام شده هر کدام به تفکیک ارائه شده است.

صبحانه ساده «نان و پنیر و چای» ۲۲۳ هزار تومانی در هفته

وعده‌غذایی صبحانه: با احتساب قیمت‌های این جدول، هزینه یک خانواده سه نفره تهرانی باید برای خرید شیر، پنیر، نان، چای و قند و شکر در هفته مبلغی معادل ۲۲۳ هزار و دویست تومان خواهد شد.

لازم به ذکر است که مجموع این هزینه‌ها در سال ۹۷ کمتر از ۵۷ هزار تومان بوده است. همچنین سعی شده است قیمت آن دسته از مواد خوراکی که توسط عموم مردم تهیه می‌شود ملاک محاسبات قرار گیرد برای مثال در خصوص نرخ لبنیات، قیمت محصولات شرکت‌های متعلق به دولت که مورد استفاده عموم مردم می‌باشد، لحاظ شده است.

منبع: جماران
ارسال نظر