تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۲

طلا و سکه بخریم یا منتظر بمانیم؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش که اگر برجام اتفاق بیفتد، قیمت‌ها به چه سمتی می‌رود؟ می‌گوید: این سوالی است که خیلی از مردم دارند، اما هیچ‌کس نمی‌تواند درباره شرایط قضاوت کند.

اقتصاد۲۴- نادر بذرافشان می‌افزاید: برجام، موضوعی است در رابطه با وضعیت کلی کشور و شرایط اقتصادی را می‌تواند تحت‌تاثیر قرار دهد. این‌که بگوییم حتما با برجام، قیمت‌ها ریزش می‌کند یا نمی‌کند، باید ببینیم شرایط چگونه خواهد بود.

وی تصریح می‌کند: در کنار برجام، خبر‌های اقتصادی و سیاسی در سطح دنیا، نقش محوری در رابطه با افزایش یا کاهش قیمت‌ها دارد. همچنین نوسانات بازار ارز و ثبات قیمت ارز، نقش مهمی روی بازار طلا و سکه دارد. در این میان، موضوع افزایش و کاهش تقاضا هم مطرح است.


بیشتر بخوانید: جهش قیمت سکه و طلا/ سکه امامی پرتقاضا شد


بذرافشان عنوان می‌کند: زمانی قیمت‌ها حالت رسمی به خود پیدا می‌کند که در بازار معاملات اتفاق بیفتد و به صورت فیزیکی در بازار خرید و فروش و مبادلات انجام شود. اما الان به دلیل این‌که بازار تعطیل است و خرید و فروش به صورت جسته و گریخته اتفاق می‌افتد، بر همین اساس، قیمت‌های قبل تعطیلی را در بازار اعلام می‌کنند.

وی متذکر می‌شود: طلافروشی‌های خیابان‌ها باز هستند، اما در بازار تهران به صورت رسمی پاساژ‌هایی که فعالیت خرید و فروش طلا و سکه انجام می‌دهند، از روز چهاردهم فروردین به صورت رسمی کار خود را شروع می‌کنند.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر