تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۲

این غول آفرود مرسدس بنز هوش و حواس برای آدم نمی گذارد!

تولید مدل SL مرسدس بنز با معرفی نسخه افسانه‌ای ۳۰۰ SL بر پلتفرم W ۱۹۸ در سال ۱۹۵۴ میلادی آغاز شد. مرسدس بنز از آن پس با تولید مدل ارزان قیمت‌تری، چون W ۱۲۱ و سپس W ۱۱۳، راه این محصول اسپرت کوپه/کانورتیبل دو نفره را ادامه داد تا اینکه نسل اول رسمی (نسل سوم غیر رسمی) با نام کلاس SL، در سال ۱۹۷۱ و با پلتفرم R ۱۰۷ به بازار جهانی معرفی شد.


اقتصاد ۲۴، برای مدل ۲۰۲۲، مرسدس بنز هفتمین نسل SL را به بازار معرفی کرده است که با کد R ۲۳۲ شناخته شده و ادامه دهنده مسیر یکی از برترین اسپرت کانورتیبل‌های جهان است.

مجموعه باتری ۴۰۰ ولتی HPB ۱۵۰ این کلاس S اسپرت، نسخه ارتقایافته خنک‌شونده و تقویت‌شده مدل HPB ۸۰ محسوب می‌شود که توان نهایی آن از ۶.۱ به ۱۳.۱ کیلووات. ساعت افزایش یافته است. این توان خروجی که به هیچ عنوان قابل توجه نیست، تنها قادر است برد مفید تمام الکتریکی برابر با ۳۳ کیلومتر برای این سدان لوکس/اسپرت به ارمغان آورد. پس هدف استفاده از ساختار هیبرید بسیار سبک در این خودرو چیست؟

در بسیاری از خودرو‌های هیبرید، استفاده از مجموعه سیستم انتقال نیرو الکتریکی با برد مفید الکتریکی بسیار کم، یا به عنوان سیستم کمکی مصرف سوخت از طریق به کارگیری ویژگی‌هایی، چون استارت اتوماتیک و حرکت در وضعیت شتاب کم (حرکت سرگاز) است یا اینکه سازنده قصد دارد توان خروجی مجموعه الکتریکی را به عنوان یک بوست و افزایش توان موقت برای خودرو به کار بگیرد. در مورد S ۶۳ AMG-E Performance، هدف مرسدس بنز گزینه دوم است.


به همین دلیل این خودرو با داشتن بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت و فراتر از ۱۴۰۰ نیوتون. متر گشتاور که بخش مهمی از آن از طریق موتور الکتریکی ۱۴۰ کیلوواتی (۱۹۰ اسب بخاری) تامین می‌شود، بهترین خروجی فنی در کلاس خود را به جهان هدیه می‌دهد و نتیجه آن داشتن عملکردی همانند یک خودرو کوپه سبک وزن در عین به همراه داشتن لوکس‌ترین ویژگی‌های رفاهی و ایمنی است.

نه تنها این خودرو در بخش پیشرانه از لمس دستان توانمند AMG بهره می‌گیرد، بلکه سیستم تعلیق و همچنین سیستم کنترل سواری آن از سوی شرکت AMG تیون شده و دارای محور فرمان‌پذیر در عقب است که در کنار سایر سیستم‌های کنترلی یادشده، نوع سواری و دینامیک رانندگی مورد انتخاب راننده را فراهم می‌آورد.

این سدان لوکس فول سایز همچنین از سیستم انتقال نیرو دو دیفرانسیل مرسدس بنز (ملقب به ۴-Matic) بهره می‌گیرد که به دیفرانسیل لغزش محدود (LSD) الکترونیکی در محور عقب مجهز است. تاثیر سیستم انتقال نیرو هیبرید این مدل بر میزان مصرف نهایی سوخت با رقمی کمتر از پنج لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، به واقع خیره‌کننده است.

تصاویر منتشر شده از نسخه آفرود این خودرو در واقع رندر‌های با کیفیتی هستند که شاید روزی محقق شوند!

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر