تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲

خطیب جمعه مشهد: این ملت عاشق ولی فقیه است

حجت‌الاسلام فرزانه گفت: در شرایط امروز کشور، مشکلات اقتصادی مسئله‌ای نیست که بتوان آن را تکذیب کرد. بیش از ۵۱ درصد جمعیت شهرهای بزرگ، اجاره‌نشین هستند و در سرتاسر کشور، تورم همچون یک مکنده بزرگ، درآمد هرکس را می‌رباید، رزق و روزی را از سفره مردم دور می‌کند و به گسترش فقر مطلق دامن می‌زند. با این حال، اگر پنج سرفصل را قوای سه‌گانه در دستور کار قرار دهند، هیچ گره‌ای نیست که باز نشود.

اقتصاد۲۴- حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تأکید بر قابل‌حل بودن هر مسئله اقتصادی و چالش فرهنگی اظهارداشت: عزیزان من، این‌طور نیست که فکر کنیم حالا که برخی چالش‌های اجتماعی در جامعه وجود دارد، این مسائل دیگر ریشه انقلاب را می‌خشکاند و همه‌چیز را نابود می‌کند بلکه باید امیدوار بود و تلاش کرد که این مسائل را با همدلی حل کنیم. برای حل مسائل، پیش‌نیاز‌هایی ضرورت دارد که «وحدت» و «اطاعت از، ولی فقیه» از جمله آن‌هاست.

در این رابطه، پس از حادثه صفین که قرآن‌ها به سر شد، معاویه نجات پیدا کرد و خوارج نهروان شکل گرفتند، امیرالمؤمنین (ع) همه حق خواهان را گواه می‌گیرد و خطاب به مردم می‌فرماید که اگر نصیحت، راهنمایی و دستور مرا اطاعت می‌کردید، اکنون پشیمان و حسرت‌زده نبودید. من آن زمان به شما گفتم که ظاهر این ماجرا ایمان است، اما باطن عمل ناظر بر دشمنی است، اما شما گوش نکردید و نتیجه آن ۶۸۰ سال حکومت طاغوت بر مسلمانان شد که چه بسیار حقوق را ضایع کرد و چه‌بسا خون‌هایی را بر زمین ریخت.

امام جمعه موقت مشهد خاطرنشان کرد: این ملت با امت امیرالمؤمنین (ع) تفاوت دارند. این ملت عاشق، ولی فقیه است همان‌طور که مادر سه شهید در مراسم تشییع استخوانی از پیکر فرزندش، بازهم آرزوی خود را ملاقات با رهبری عنوان می‌کند. این عشق هم البته بی‌دلیل نیست و مردم شاهد هستند که ماحصل بیش از ۶۰ سال مجاهده شبانه‌روزی در وجود این عالم بزرگوار، مظاهر آشکار تقوا و جهان‌بینی را رقم زده است.
وی ادامه داد: در شرایط امروز کشور، مشکلات اقتصادی مسئله‌ای نیست که بتوان آن را تکذیب کرد.


بیشتر بخوانید: افزایش قیمت خوراک، چالش اصلی آبزی پروری کشور


بیش از ۵۱ درصد جمعیت شهر‌های بزرگ، اجاره‌نشین هستند و در سرتاسر کشور، تورم همچون یک مکنده بزرگ، درآمد هرکس را می‌رباید، رزق و روزی را از سفره مردم دور می‌کند و به گسترش فقر مطلق دامن می‌زند. با این حال، اگر پنج سرفصل را قوای سه‌گانه در دستور کار قرار دهند، هیچ گره‌ای نیست که باز نشود.

وی افزود: عزیزان من، این انقلاب بدون هزینه حاصل نشده است. هزاران خانواده ایرانی بیش از ۳۰۰ هزار شهید از بهترین جوانان کشور را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند تا این شجره طیبه پابرجا بماند. اگر این ریشه‌ها که همه بر پا همدلی و وحدت شکل گرفته، زمانی برسد که قطع شود و مسئولان از راهنمایی رهبری رویگردان شوند، دیگر کشوری باقی نماند که بتوان در آن برای حل مشکلات تلاش کرد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر