تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲

با سفرمارکت بلیط هواپیما خارجی به سراسر دنیا را ارزان رزرو کنید

ازآنجایی‌که بخش بزرگی از بودجه‌ی سفر به خرید بلیط هواپیما اختصاص دارد، ناکامی در یافتن بلیطی ارزان قیمت، به خصوص اگر به مقصدی خارجی باشد، بهای حمل و نقل اضافی و گزافی را به مسافر متحمل می‌کند.

اقتصاد۲۴- اما آیا بلیط هواپیما ارزان خارجی واقعیت دارد یا این عبارت صرفاً ترکیب نامأنوسی است برای ترغیب مسافران به سفرهای خارجی؟ برای دریافت پاسخی درخور و قانع‌کننده به این پرسش‌ها‌ و دیگر شبهات تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

چگونه بلیط هواپیما خارجی ارزان تهیه کنیم؟

روش‌های کاربردی مختلفی برای خرید بلیط هواپیما ارزان خارجی وجود دارد که در این بخش به برخی از آن‌ها اشاره خواهد شد.
سفر در زمان کم‌تردد سال: زمان کم‌تردد یا باصطلاح «Off-Season» زمانی از سال است که حجم حمل و نقل هوایی و خرید بلیط هواپیما به مقصدی خاص به کم‌ترین میزان ممکن می‌رسد. در این زمان از سال براساس قانون عرضه و تقاضا، هزینه‌ی بلیط هواپیما نیز به مقدار زیادی کاهش خواهد یافت و سفر در این مدت برترین استراتژی برای رزرو پرواز خارجی ارزان محسوب می‌شود. بنابراین اگر قصد دارید بلیط خارجی ارزانی خریداری کنید، این مورد را در نظر داشته باشید.

خرید بلیط چارتر هواپیما: راهکار مفید دیگری که برای خرید بلیطی ارزان قیمت پیشنهاد می‌شود، خرید بلیط چارتر هواپیما خارجی است. چارتر در لغت به معنای کرایه‌ی دربست بخشی از صندلی‌ها یا تمامی صندلی‌های یک پرواز توسط دفاتر خدمات گردشگری، سازمان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی و گردانندگان تورهای مسافرتی است. ازآنجایی‌که شرکت‌های چارترکننده با رزرو کل یا بخشی زیادی از صندلی‌های یک پرواز، تخفیف قابل‌توجهی را از شرکت‌ هواپیمایی دریافت می‌کنند، سود حاصل شده را در قالب تخفیف‌هایی به مسافران ارائه می‌نمایند و صندلی‌های خود را با قیمتی ارزان‌تر و منصفانه‌تر از بلیط‌های سیستمی به مسافران به فروش می‌رسانند. بنابراین خرید بلیط هواپیما چارتر به آن دسته از افرادی که قصد دارند با هزینه‌ای نه چندان زیاد در زمان کم‌تردد سال به مقصدی خارجی سفر کنند، پیشنهاد می‌شود.

خرید بلیط لحظه آخری: بلیط لحظه آخری آن دسته از بلیط‌های چارتری است که تا لحظات آخر پرواز به فروش نمی‌رسند و چارترکننده برای جلوگیری از ابطال آن‌ها مجبور است این بلیط‌ها را با مبلغی بسیار کم‌تر از ارزش واقعی و نرخ سیستمی آن‌ها به فروش برساند. خرید بلیط لحظه آخری برترین راهکار تجربه‌ی سفری هوایی و ارزان به آنسوی مرزهای کشورمان برای کسانی است که محدوده‌ی زمانی خاصی را برای سفر خود مشخص نکرده و قادرند در هر زمانی از سال چمدان خود را ببندند و رهسپار سفری خارجی شوند. مثلا شما می توانید پرواز تهران استانبول را به صورت لحظه آخری رزرو کنید و هزینه کمتری را بپردازید.

مقایسه نرخ بلیط‌ها در بازار سفر و گردشگری: راهبرد آخر برای خرید بلیط هواپیما خارجی ارزان قیمت، مقایسه قیمت بلیط‌هایی است که توسط آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های هواپیمایی در اینترنت عرضه می‌شوند. سال‌هاست که خرید آنلاین بلیط هواپیما جایگزین خرید حضوری بلیط از آژانس‌های مسافرتی شده است. گشت‌وگذار در اینترنت پیش از مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی این فرصتی عالی را به مسافران می‌دهد تا پیش از اقدام به خرید بلیط، از نرخ آژانس‌های مسافرتی عرضه‌کننده‌ی بلیط هواپیما آگاهی یابند و سپس برای خرید اقدام نمایند. اما این سایت‌گردی همیشه به نتیجه‌ی دلخواه، یعنی یافتن ارزان‌ترین بلیط هواپیما خارجی ختم نخواهد شد و گاهی جزء اتلاف وقت دستاوردی برای مسافر در بر نخواهد داشت، چراکه رصد صدها سایت برای مقایسه و بررسی قیمت بلیط هواپیما کاری زمان‌بر است و زمان خود نیز معادل هزینه است. گاهی نیز این کار جز سردرگمی بیش‌تر سودی برای مسافر به همراه نخواهد داشت. پس چه باید کرد؟ راهکار مراجعه به بازار خدمات سفر و گردشگری است که قیمت تمام بلیط‌های هواپیما را به صورت یکجا و در یک صفحه به مسافران نمایش دهد و امکان مقایسه نرخ و امکانات و خدمات هر کدام از پروازها را برای مسافران فراهم سازد. سایت‌های مختلفی با این ویژگی در فضای اینترنت وجود دارند که یکی از برترین‌ آن‌ها، سایت سفرمارکت است. سفرمارکت به عنوان بازار آنلاین گردشگری کشور با موتور جستجوی قدرتمند و ابزارهای مختلفی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، به دغدغه‌ی مسافران برای یافتن بلیط هواپیما خارجی ارزان پایان داده است.

سفرمارکت؛ پلتفرم جامع خدمات گردشگری کشور

خدمات گردشگری سفرمارکت صرفاً به رزرو آنلاین بلیط هواپیما ارزان خارجی ختم نمی‌شود، بلکه این سایت محدوده‌ی وسیعی از خدمات ۳۶۰ درجه‌ی توریستی از قبیل: رزرو هتل و هتل آپارتمان ایرانی و خارجی، رزرو بلیط قطار و رزرو تورهای مسافرتی را در برگرفته است.
رزرو بلیط هواپیما یا قطار از سایت سفرمارکت بسیار آسان است: کافی است وارد سایت شوید و مبدأ، مقصد، زمان و تعداد مسافران سفر خود را مشخص کنید و دکمه‌ی جستجو را بفشارید تا موتور کاوشگر سفرمارکت در عرض چند ثانیه تمامی نتایج جستجوی صدها آژانس مسافرتی سرشناس و اعتبارسنجی شده را در صفحه‌ای ساده با ده‌ها ابزار کاربردی مختلف برای بهینه‌سازی بیش‌تر به مسافران ارائه دهد. ناگفته نماند که سفرمارکت برای سهولت بیش‌تر این کار، اپلیکیشن کاربرپسندی را که همانند چاقوی جیبی چندکاره‌ی سوئیسی موردنیاز هر گردشگری است، به بازار عرضه کرده است تا تمامی خدمات گردشگری مذکور به سادگی و با لمس چند دکمه در دستان گردشگرانی که در هر نقطه از جهان اقامت دارند، صورت پذیرد.

ارسال نظر