تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲

بازدهی بورس در هفته ای که گذشت

در آخرین روز معاملاتی هفته روند صعودی شاخص کل بورس تهران ادامه یافت و برای چهارمین روز متوالی رشد کرد.


اقتصاد۲۴- در هفته اخیر، شاخص کل بورس تهران در روز شنبه ریزش ۲۳ هزار و ۳۲۴ واحدی داشت. اما روز یکشنبه روز شروع روند صعودی بازار بود و ۴ هزار و ۷۸۴ واحد صعود کرد.

در روز دوشنبه شاخص رشد ۱۵ هزار و ۸۰۲ واحدی داشت و روز سه‌شنبه ۱۲ هزار و ۲۹۲ رشد کرد.

در آخرین روز معاملاتی هفته روند صعودی شاخص کل برای چهارمین روز تداوم داشت و ۱۵ هزار و ۱۶۴ واحد افزایش یافت.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۹۶۴ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۲۴ هزار و ۶۲۸ واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس مثبت یک درصد شد.

شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۲۷ هزار و ۸۱۸ واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی مثبت ۳.۶ درصدی را ثبت کرد.


بیشتر بخوانید: پیش بینی بورس در هفته آینده/ رشد شاخص کل بورس ادامه دارد؟


افت ارزش معاملات سهام

در این هفته، میانگین ارزش معاملات بازار سهام ۵۹ هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان بود که ۵ درصد کمتر از هفته پیش بود. میانگین ارزش معاملات خرد بورس نیز ۱۲ هزار و ۶۰۷ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۱۴ هزار و ۳۶۴ میلیاردی هفته پیشین، کاهش ۱۲ درصدی داشته است.

کاهش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۲۲۱ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته پیشین هزار و ۱۹ میلیارد تومان کمتر بود و افت ۸۲ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۳۴۴ میلیارد تومان بود که در روز شنبه ثبت شد و کمترین رقم ۱۱۷ میلیارد تومان بود که در روز دوشنبه ثبت شد.

افت میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

یانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۱۴۹ میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۱۱ درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته هزار و ۵۱۲ میلیارد تومان بود و در روز دوشنبه ثبت شد. پایین‌ترین رقم به روز شنبه برمی‌گردد که ۵۸۰ میلیارد تومان بود.

ورود و خروج پرنوسان سرمایه حقیقی

ر مجموع هفته اخیر شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم. روز شنبه ۷۳۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. روز یکشنبه نیز ۵ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد.

در روز دوشنبه پول حقیقی وارد شد و ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار ۹۸۴ میلیارد تومان بود. روز سه‌شنبه نیز ۲۶۷ میلیارد تومان وارد شد. ام در روز چهارشنبه ۱۱۹ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد.

در مجموع کل هفته ۳۹۵ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد و میانگین روزانه ورود پول حقیقی ۷۹ میلیارد تومان بود.

منبع: اکوایران

ارسال نظر