تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
نماینده دشتی و تنگستان در مجلس:

صندوق نوآوری و شکوفایی نقش مهمی در توسعه شرکت‌های دانش بنیان دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است: سرعت، مهمترین مولفه در کار شرکت‌های دانش‌بنیان است و اگر فضای کسب و کار برای این افراد مهیا بود بدون شک می‌توانستند اثرگذاری بیشتری در گذشته داشته باشند.

اقتصاد24 - سیدکمال‌الدین شهریاری، نماینده دشتی و تنگستان در مجلس در گفت‌وگو با اقتصاد24 با اشاره به نقش پررنگ صندوق نوآوری و شکوفایی در مسیر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: این صندوق نقش توسعه‌ای دارد. به عبارتی این صندوق‌ها موتور تحرک افراد مبتکر و نوآور است. اگر شرکت‌های دانش‌بنیان از پشتوانه مالی برخوردار باشند خیلی راحت‌تر می‌توانند در بازار و اقتصاد نقش‌آفرینی کنند و امید است صندوق نوآوری و شکوفایی با توجه به رسالت مهمی که به عهده دارد بتواند بهتر از همیشه یاور و همراه شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

وی افزود: پیشنهاد من به مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی این است که شرایطی را ایجاد کنند که مبتکران و نوآوران برای دسترسی به منابع این صندوق خیلی درگیر موضوعات بوروکراسی و وثیقه‌های سنگین که خارج از قدرت آن‌ها است، نشوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در بخش دیگری از این گفت‌وگو ضمن با اهمیت دانستن نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر عبور از تحریم‌ها، گفت: مسلماً شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند تحرک‌بخش اقتصاد کشور باشند. به نظر من اگر دستگاه‌های اجرایی کشور به این شرکت‌ها میدان دهند تا در یک فضای مناسب کسب و کار به فعالیت بپردازند به طور حتم می‌توانند دست به نوآوری بزنند و شرایط اقتصادی کشور را بهبود بخشند.

شهریاری با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های صادراتی و ارزآوری آنها برای کشور، تصریح کرد: امروز کشور نیاز مبرم به صادرات دارد به خصوص آنکه چند ماهی است ارزش پول ملی پایین آمده و باید این بخش را بیش از پیش فعال کنیم و معتقدم که پایدار شدن شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند این ظرفیت را بالا ببرد.

وی در پایان و در پاسخ به اینکه میزان پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: سرعت، مهمترین مولفه در کار شرکت‌های دانش‌بنیان است و اگر فضای کسب و کار برای این افراد مهیا بود بدون شک می‌توانستند اثرگذاری بیشتری داشته باشند. هرچند آن‌طور که باید و شاید و انتظار بود در این بخش پیشرفت نکردیم اما ناراضی هم نیستیم چون این شرکت‌ها تلاش‌های خوبی در جهت تحقق اهدافشان انجام دادند که در نهایت این تحرکات به کمک اقتصاد کشور آمد.
ارسال نظر