تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

ثبت تراز مثبت ۸۷ درصدی «وسینا» در عملکرد دو ماهه ۱۴۰۲

بانک سینا در ۲ ماهه نخست امسال توانسته است تا عملکرد مطلوبی را در فروش فروردین و اردیبهشت ثبت کند و این مهم در گزارش‌های ماهانه این نماد بانکی مشهود است.

اقتصاد ۲۴ - کدال در نخستین روز‌های اردیبهشت امسال میزبان سه افشای مهم بانک سینا از تحرکات داخلی خود برای سهامداران بود.

نخستین اطلاع‌رسانی درباره اعضای هیات مدیره و مدیرعامل این بانک و نمایندگان قانونی آن‌ها بود که در مجمع عمومی عادی مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۱ انتخاب و معرفی شده بودند که این اعضا بر اساس گزارش سامانه ناشران (کدال) به شرح زیر هستند:

دومین افشای کدال در ششمین رو از اردیبهشت ماه مربوط به گزارش عملکرد نخستین ماه فعالیت بانک سینا در سال جدید در گزارش ماهانه منتهی به ۳۱/۱/۱۴۰۲ بود، گزارشی مطلوب که نشان می‌دهد بانک سینا در عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۱/۱/۱۴۰۲ توانسته است تا از محل تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری، اوراق، سرمایه‌گذاری و کارمزد‌های دریافتی مبلغ ۸,۱۹۵,۹۵۷ میلیون ریال درآمد محقق کند.

همچنین از محل هزینه مالی، سود سپرده‌ها و کارمزد‌ها مبلغ ۴,۲۳۵,۲۶۳ میلیون ریال نیز هزینه شناسایی کند و با ثبت تراز مثبت ۹۴ درصدی در صورت سود و زیان، فرودین را با عملکردی مطلوب به پایان برساند.

و، اما روند عملکرد مثبت فروش وسینا در اردیبهشت ماه نیز ادامه یافت و بر اساس آخرین گزارش افشا شده در سامانه ناشران که در روز ۷ خردادماه منتشر شده است، برگی دیگر از فعالیت قابل قبول بانکداری خود را به نمایش گذاشته است.


بیشتر بخوانید: رشد ۳۷ درصدی درآمدهای بانک سینا در سال گذشته


بر اساس این گزارش بانک سینا توانسته است تا در گزارش فعالیت ماهانه خود در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱/۱/۱۴۰۲ از محل تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری، اوراق، سرمایه‌گذاری و کارمزد‌های دریافتی مبلغ ۸,۰۵۳,۵۶۲ میلیون ریال درآمد محقق کند و در این مدت از محل هزینه مالی، سود سپرده‌ها و کارمزد‌ها مبلغ ۴,۴۵۰,۴۷۳ میلیون ریال هزینه نیز شناسایی کند.

این عملکرد در نتیجه تحقق تراز ۸۱ درصدی را در عملکرد ماهانه این بانک در صورت سود و زیان به همراه داشته است.

گفتنی است سرمایه ثبت شده بانک سینا در این دو ماه ۲۵,۳۸۳,۸۵۰ میلیون ریال بوده است و «وسینا» در مجموع طی عملکرد ۲ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۱ مبلغ ۱۶,۲۴۹,۵۱۹ میلیون ریال درآمد و مبلغ ۸,۶۸۵,۷۳۶ میلیون ریال هزینه شناسایی کرده است. این عملکرد در مجموع سبب ثبت تراز مثبت ۸۷ درصد برای بانک سینا در عملکرد دو ماهه شده است.

این در حالی است که بر اساس افشای دیگری در این مدت، بانک سینا در راستای تسویه مطالبات بانک از شرکت توسعه اعتماد مبین پس از تسویه بخشی از این مطالبات از طریق تملک ملک کامرانیه و ایجاد علی‌الحساب افزایش سرمایه از محل مطالبات همچنان در حال وصول مطالبات مانده خود به ارزش ۱,۴۶۶,۹۴۱ میلیون ریالی است که بر اساس گزارش منتشر شده در کدال رایزنی‌های لازم جهت وصول آن نیز صورت گرفته است.

ارسال نظر