تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲

علی‌آبادی وزیر صمت شد/ وزیر جدید صمت کیست؟

با رای اعتماد مجلس، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت شد.


اقتصاد۲۴- با رای اعتماد مجلس، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) به بررسی صلاحیت عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت پرداختند.

نمایندگان مجلس بعد از استماع نظرات موافقان و مخالفان و دفاعیات وزیر پیشنهادی، با ۱۸۷ رای موافق، ۵۸ رای مخالف، ۸ رای ممتنع و ۲ رای باطله از مجموع ۲۵۵ نماینده حاضر در مجلس با سکان داری «علی‌آبادی» در وزارت صمت موافقت کردند.

نامه معرفی علی آبادی روز یکشنبه در مجلس اعلام وصول شد.

نمایندگان مجلس به علی‌آبادی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت صنعت، معدن و تجارت اعتماد کردند. اما او کیست و از کجا می‌آید؟

عباس علی‌آبادی (زادهٔ ۱۳۴۱ در تهران) استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است. او پیشینهٔ ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را دارد و از دی‌ماه سال ۱۳۸۸ تاکنون مدیرعامل گروه مپنا است.

عباس علی‌آبادی دانش‌آموختۀ کارشناسی و کارشناسی‌ارشد مهندسی مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتور‌های درون‌سوز (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.


بیشتر بخوانید: پاسخ احد آزادیخواه درباره ادعای ترور معاون وزیر صمت


از جمله پیشینه‌های کاری و مدیریتی علی‌آبادی نیز می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیریت‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره نمود.

از جمله برنامه‌های او حین تصدی معاونت امور برق وزارت نیرو، استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر، واقعی کردن قیمت برق و تکمیل نیروگاه‌های نیمه‌تمام بود. او در مقام معاونت، اعلام کرده بود به دلیل عدم مشارکت بخش خصوصی ایران در ساخت نیروگاه، دولت این کشور در امر ساخت نیروگاه فعال خواهد شد.

ارسال نظر