تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۴ تير ۱۴۰۲
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

خدمات غیرحضوری بانک ملی تکمیل شد/ بام ملی؛ بانکی فراتر از زمان و مکان

بانک ملی ایران در راستای تکریم مشتریان و توسعه خدمات بانکداری غیرحضوری (نئوبانک)، امکان ارائه خدمات بانکی غیر حضوری اعم از افتتاح حساب ریالی و ارزی و دریافت سایر خدمات بانکی را در اپلیکیشن «بام» فراهم کرد.

به گزارش اقتصاد ۲۴، امروزه مراجعه فیزیکی و ماندن در نوبت بانک در کنار انبوهی از دغدغه‌های روزمره یکی از مشکلات زندگی شهری است. بر این اساس و پس از گذر بانک‌ها از دوره سنتی به الکترونیک، اکنون این دگردیسی به شکل عبور از بانکداری الکترونیک به بانکداری دیجیتال در فعالیت‌های بانکی مشهود است. تغییری بزرگ که در کنار ظهور نئوبانک‌ها و پاسخگویی بهتر به نیاز‌های بانکی مشتریان در شعب مجازی بانکی و فرا زمان و فرامکان به عینیت رسیده است.

در همین راستا بانک ملی ایران در راستای دستیابی به مقاصد استراتژیک خود اعم از ارتقاء در ایجاد ارزش افزوده اقتصادی، رهبری بازار خدمات مالی و بانکی، مشتری محوری فناورانه و کسب رضایت حداکثری ذینفعان، اقدام به ایجاد بستر‌های متنوع ارائه خدمات غیرحضوری کرده است که در این میان اپلیکیشن «بام» بانک ملی یکی از مهترین این بسترهاست.

افتتاح حساب و صدور کارت غیرحضوری در «بام»

مشتریان بانک ملی ایران می‌توانند با نصب اپلیکیشن «بام» در هر ساعت از شبانه‌روز به خدمات بانکداری نوین بانک ملی فارغ از دغدغه زمان و مکان دسترسی پیدا کنند. در این اَپ امکان دستیابی به خدمات بانکداری اینترنتی و غیرحضوری مانند افتتاح حساب مشتری جدید با احراز هویت دیجیتال، صدور کارت بانکی اینترنتی و افتتاح حساب غیرحضوری ارزی وجود دارد.

همچنین این بانک با هدف تکریم مشتری در جلوگیری از نصب اجباری اپلیکیشن «بام»، امکان بهره‌گیری از فناوری پلتفرم (PWA)، وب اپلیکیشن‌های پیشرو که از نسخه وب‌سایت به صورت یک اپلیکیشن در صفحه گوشی همراه استفاده می‌کند را نیز فراهم کرده است.

علاوه بر این «بام» با هدف ایجاد تحول در ابزار‌های بانکداری و خلق تجربه کاربری جذاب‌تر برای مشتریان و به عنوان یکی از تجارب موفق بانکداری دیجیتال، امکانات بانکی متفاوت و البته جامعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از آن جمله می‌توان به طراحی مینیمال، هوشمندی بیشتر با هوش مصنوعی، گیمیفیکیشن (استفاده از مکانیزم‌های بازی برای تغییر رفتار کسب و کار‌ها در خارج از فضای بازی) و سایر ابزار‌های نوین بانکداری تعبیه شده در این سامانه اشاره کرد.

دریافت کارت مجازی با امکانات کارت فیزیکی

«بام» بانک ملی امکان ثبت نام و احراز هویت هوشمند را دارد؛ به طوری که تمامی مراحل دریافت اطلاعات فرد، اسکن امضا، اسکن مدارک و... برای کاربران فعال است و این مساله مشتری را از ارائه مدارک فیزیکی به بانک و یا مراجعه برای انجام احراز هویت فیزیکی بی نیاز می‌کند.


بیشتر بخوانید: صدور کارت بانکی و افتتاح حساب غیرحضوری در سامانه بام ملی ایران


همچنین مشتری پس از افتتاح حساب مجازی، امکان دریافت کارت مجازی را نیز دارد؛ کارتی که همچون کارت فیزیکی قابلیت تعریف رمز دوم پویا، رمز ثابت و استفاده از آن در انجام تراکنش‌های مدنظر مشتری را در خود دارد.

به این ترتیب چرخه ارائه یک خدمت غیرحضوری بانکی در «بام» کامل است و مشتریان می‌توانند بدون دغدغه و همزمان با انجام فعالیت‌های رومزه خود، از خدمات بانکی بانک ملی از دریچه «بام» بهره‌مند شوند، خدمتی که نیاز نخست زندگی در جامعه شهری و زندگی پُرمشغله کنونی است.

خدمات حساب ارزی؛ خدمت دیگر «بام» برای مشتریان خاص

بانک ملی در راستای پاسخگویی غیرحضوری به نیاز‌های متنوع جامعه مشتریان خود اعم از تجّار، گردشگران، دانشجویان و سایر اقشار نیازمند به ارز، امکان ارائه خدمات بانکی ارزی را نیز در «بام» فراهم کرده است.

بر این اساس در «بام» امکان افتتاح حساب ارزی غیرحضوری نیز همچون افتتاح حساب ریالی وجود دارد، به طوری که در این سامانه بانکداری دیجیتال، متقاضیان امکان دریافت ارز مایحتاج ضروری را در قالب حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز ارزی خواهند داشت، حسابی که به مشتری امکان فروش و پرداخت ارز بابت سرفصل تأمین نیاز‌های ضروری (کد ۵۶) را می‌دهد.

گفتنی است سامانه «بام» سیستم بانکداری الکترونیک بانک ملی است که از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را با هدف ارائه خدمات نوین بانکی به جامعه گسترده مشتریان این بانک آغاز کرد و در حال حاضر پس از تکمیل چرخه فعالیت‌های نئوبانکی خود، امکان ارائه خدمات بانکی ریالی و ارزی را به صورت کاملا غیرحضوری دارد.

ارسال نظر