تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۰۳ تير ۱۴۰۲

سکه خیز برداشت

قیمت سکه امامی روز شنبه ۳ تیرماه با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی به ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید که حاکی از نوسان قیمت ها در بازار رکودزده دارد.

اقتصاد۲۴- بنا به ادعای برخی از معامله گران امروز شنبه ۳ تیر ماه قیمت دلار در بازار هرات با گپ مثبت باز شد. آن طور که این دسته از بازیگران ارزی مدعی هستند امروز اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده وارد کانال ۵۰ هزار تومان شده است.

به نظر می‌رسد جناح افزایشی بازار می‌خواستند با کمرنگ کردن اخبار احتمال توافق ایران و آمریکا و... در بازار قدرتنمایی کنند. طبق اعلام رسانه‌ها در روز‌های اخیر سناتور‌های جمهوری‌خواه با طرح جدید خود به دنبال این هستند هر تصمیمی برای تحریم‌های ایران منوط به تأیید کنگره شود.

یک روز قبل از آن نیز کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان لایحه دائمی شدن تحریم‌های سال ۱۹۹۶ علیه ایران را تصویب کرده بود. این لایحه که با حمایت نمایندگانی از هر دو حزب ارائه شده بود، اکنون باید در صحن مجلس نمایندگان به رأی گذاشته شود. عده‌ای از معامله گران می‌گفتند در صورتی که این اتفاق بیفتد موضوع برجام و توافق با چالش جدیدی روبرو خواهد شد و این امر می‌تواند بر روی نرخ دلار تاثیرصعودی بگذارد. در کنار این، اتفاقات داخلی روسیه هم از چشم معامله گران دلار دور نمانده و اخبار سیاسی روسیه هم در بین برخی از معامله گران تا حدودی برجسته شده بود.

مرز حمایتی و مقاومتی در بازار دلار

در شرایط فعلی نرخ دلار نزدیک مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان قرار دارد. به عقیده تکنیکالیست‌ها در صورتی که نرخ دلار بالای مرز مقاومتی ۵۰ هزار تومان تثبیت بدهد این احتمال وجود دارد که به تدریج به سمت ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان حرکت کند.


بیشتر بخوانید: صعود قیمت سکه در پشت خط


با این حال اگر از مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان پایین برود احتمال عقبگرد تا پله‌های پنج و دوم کانال مذکور وجود دارد.

جهش قیمت طلا و سکه

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز طبق سایت اتحادیه و ارز تا محدوده ۲ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۴۰۰ تومان بالا رفت، اما در زمان نگارش این گزارش در حدود ۲ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید که نسبت به پنجشنبه گذشته ۹ هزار و ۲۰۰ تومان رشد کرده است.

قیمت سکه امامی هم در بازار امروز تقریبا ۳۰۰ هزار تومان گران شد و تا ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالا رفت، اما در ادامه معاملات با شل شدن روند صعودی نرخ دلار در محدوده ۲۸ میلون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به دو روز قبل تقریبا ۲۰۰ هزار تومان جهش صعودی را نشان می‌دهد.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر