تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۲۶ تير ۱۴۰۲

محمد صادقی با یک ویدئو شهر را بهم ریخت

محمد صادقی بازیگر جوان تئاتر و تلویزیون که بیش از همه با نقش «امیرعلی» در سریال بی همگان شناخته می‌شود، دو روز قبل در اینستاگرام خود ویدئو‌هایی منتشر کرد که دیروز منجر به بازداشت او شد.


اقتصاد۲۴- محمد صادقی بازیگر جوان تئاتر و تلویزیون که بیش از همه با نقش «امیرعلی» در سریال بی همگان شناخته می‌شود، دو روز قبل در اینستاگرام خود ویدئو‌هایی منتشر کرد که دیروز منجر به بازداشت او شد. ویدئو‌هایی که قادر به بازنشر آن‌ها نیستیم.

صادقی حتی لحظه دستگیری‌اش توسط ماموران را هم در لایو اینستاگرامی خود ثبت کرده که در بخشی از آن دیده می‌شود بیرون پنجره ایستاده و در حال فیلم گرفتن از تلاش ماموران برای دستگیری خود است.

روزنامه فرهیختگان، وابسته به دانشگاه آزاد درباره علت بازداشت این بازیگر نوشت: در ادامه‌ی حواشی فیلم بازگشت گشت ارشاد که در فضای مجازی دست به دست شد، محمد صادقی با انتشار فیلمی درصفحه‌ی شخصی خود به این اتفاق واکنش نشان داد. روز گذشته ماموران اطلاعات تهران برای دستگیری او راهی خانه‌اش در شرق تهران شدند. این بازیگر توسط ماموران دستگیر شد و تحقیقات از او با دستور قضایی ادامه دارد.


بیشتر بخوانید: شهرام شب پره به ایران باز می‌گردد؟


اما خبرگزاری فارس که پیش از این نیز مواضع انتقادی صریحی در این زمینه‌ها داشته با دو مطلب به این موضوع واکنش نشان داد:

۱ / واکنش‌ها به رفتار‌های غیر اخلاقی یک بازیگر

محمد صادقی بازیگر تازه کار و البته زودبازنشسته شده که شب گذشته کاربران را دعوت به استفاده از سلاح سرد و تهدید پلیس کرده بود، بازداشت شد. وی با تغییر چهره و آرایش زنانه و ترویج همجنس‌بازی به دنبال جلب مخاطب بود. تحقیقات از او با دستور قضایی ادامه دارد. البته حرکات و رفتار خارج از عرف این بازیگر مدت‌ها بود در صفحات کانال‌های اجتماعی دست به دست می‌شد و واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت که البته موضوع دستگیری وی بر داغ شدن این واکنش‌ها دامن زد.

توئیت‌هایی که این خبرگزاری منتشر کرده البته کمی نامتعارف است که دو سه نمونه از آن‌ها را در ادامه آورده‌ایم


۲ / اگر محمد صادقی در انگلیس بود چه رفتاری با وی انجام می‌شد؟

روز دهم بهمن ۱۴۰۱ بود که اپوزیسیون لندن نشین با طرح یک درخواست از پلیس ضدتروریسم انگلیس خواستار دستگیری «عطاالله مهاجرانی» وزیر اسبق فرهنگ ایران شد. ماجرا این بود که مهاجرانی کتابی تحت عنوان «توطئه آیات شیطانی» نوشته بود و کتاب «آیات شیطانی» سلمان رشدی را نقد کرده است و این در حالی است که مهاجرانی نه ویدئویی منتشر کرده بود و نه حتی اقدامی برای تشجیع عمومی در این موضوع انجام داد. در بخشی از بند یک قانون تروریسم انگلیس آمده است که تروریسم به معنای «استفاده» یا «تهدید» به اقدامی است که برای تأثیرگذاری بر دولت یا ارعاب عمومی یا بخشی از مردم طراحی شده است. اکنون محمد صادقی به صورت علنی تهدید کرده که افرادی را با اسلحه یا قمه می‌کشد. این فرد اگر در انگلیس هم بود، دولت اجازه داشت به عنوان مصداقی از تروریسم او را بازداشت و محاکمه کند.

روزنامه جام‌جم، روزنامه وابسته به صداوسیما هم که ظاهرا از بازداشت این بازیگر استقبال کرده و در همین رابطه با عنوان «عاقبت رجزخوانی برای پلیس» منتشر کرد:


این تیتر هم متعلق به روزنامه همشهری است که از دیروز به دلیل مواضعش راجع به آزاده صمدی هم حسابی خبرساز شده
مواضع کاربران شبکه‌های اجتماعی البته گاهی در منتهی‌الیه این مواضع رسمی بوده که از نقل آن‌ها معذوریم.

منبع: برترین ها
ارسال نظر