تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۸ تير ۱۴۰۲

چرا خسارت اماکن پلمب شده پرداخت نمی‌شود؟

از آقای رئیس مجلس پرسید که اگر این کار غیرقانونی است که هست و تاکنون نیز بار‌ها و بار‌ها حقوقدانان به آن اشاره کرده‌اند، پس چرا اجرا می‌شد؟ چرا خسارت اماکن پلمب‌شده پرداخت نمی‌شود؟

اقتصاد۲۴- روز گذشته رئیس مجلس درباره قانون حجاب نکاتی را اظهار داشت: «درباره این‌که گفته می‌شود اختیار به نیروی انتظامی داده شود این توضیح لازم است که بگویم نیروی انتظامی ضابط است و نمی‌تواند حکم صادر کرده و یا جایی را پلمب کند، چون خلاف قانون است و قاضی باید تصمیم‌گیری کند ما نمی‌توانیم خلاف قانون عمل کنیم.» سخنان بجایی است، ولی نکته اصلی این است که مجلس نهاد قانونگذار و حامی اجرای آن است و اگر گفته می‌شود که قانون لازم‌الرعایه است، این بدان معناست که تخلف از آن موجب برخورد و مجازات می‌شود، حال می‌توان از آقای رئیس مجلس پرسید که اگر این کار غیرقانونی است که هست و تاکنون نیز بار‌ها و بار‌ها حقوقدانان به آن اشاره کرده‌اند، پس چرا اجرا می‌شد؟

این روزنامه در ادامه افزوده است: چرا خسارت اماکن پلمب‌شده پرداخت نمی‌شود؟ چرا مجلس این اندازه دیر و به‌صورت غیررسمی موضع‌گیری کرده است؟ از این مهمتر اگر نیروی انتظامی ضابط دستگاه قضایی است که درست هم گفته‌اید، چرا دختران و زنان مردم را به‌صورت سلیقه‌ای بازداشت می‌کرد و برای کلاس‌های آموزشی به قرارگاه خیابان وزرا می‌بردند و هیچ‌گاه هم صدای مجلس درنیامد؟ و در نهایت هم منجر به آن فاجعه و بحران بزرگ شد. چرا الان که این برخورد‌های غیرقانونی (نمی‌دانیم از طرف کجا) صورت می‌گیرد، سکوت می‌شود؟

منبع: هم میهن
ارسال نظر