تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

صندوق نوآوری و شکوفایی مکمل شرکت‌های دانش‌بنیان است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر آمادگی قوه مقننه برای اصلاح قوانین مرتبط با حوزه‌های دانش بنیان برای تسهیل در این امور تاکید کرد و گفت: مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی چنانچه نیازی در اصلاح قوانین مرتبط احساس کردند می‌توانند آن را با مجلس در میان بگذارند.

اقتصاد24- داریوش اسماعیلی، نماینده خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد24، نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در رونق اقتصاد دانش بنیان و حمایت از شرکت‌های فعال در این حوزه را مهم و اساسی دانست و گفت: این صندوق در واقع مکمل شرکت‌های دانش بنیان محسوب می‌شود. شرکت‌های دانش بنیان نیز به شرطی می‌توانند حرکت با شتابی در عرصه اقتصاد داشته باشند که صندوق از آن‌ها حمایت کند.

وی در توصیه‌ای به شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد: توصیه بنده به این شرکت‌ها این است که در حال حاضر که فرصت خوبی برای تاثیرگذاری در جامعه برای آنها فراهم شده، از این فرصت به درستی استفاده کنند و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

اسماعیلی در عین حال خطاب به مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: مسئولان این صندوق باید مطابق با اساسنامه خود و قوانین مصوب با جدیت به فکر اعمال قانون باشد و اگر هم نیاز به اصلاح قوانین وجود داشت این موضوع را با مجلس در میان بگذارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان را یکی از مهمترین گزینه‌ها برای عبور از تحریم‌ها توصیف کرد و گفت: بهترین راه برای رسیدن به استقلال اقتصادی، رفتن به سمت شرکت‌های دانش بنیان است چرا که نوع فعالیت این شرکت‌ها بر اساس یک قاعده علمی، کارشناسی و تحقیقاتی است.

این نماینده مجلس ادامه داد: به طور قطع شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در شرایط تحریم موثر باشند، بنابراین باید تمرکز ویژه‌ای بر روی این شرکت‌ها داشت.

اسماعیلی در پایان روند فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و اثرگذاری آنها در اقتصاد کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: روند فعالیت این شرکت‌ها طی چندین سال گذشته رو به رشد بوده است و تجربه این سال‌ها می‌تواند چراغ راه آینده آن‌ها باشد.
ارسال نظر