تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲

با هتل‌های ۴ ستاره تبریز آشنا شوید

در این مقاله قصد داریم به معرفی هتل‌های ۴ ستاره تبریز از جمله هتل آزادی تبریز بپردازیم. سفر‌هایی که به کلان شهر‌های ایران صورت می‌گیرد باتوجه به به روز بودن امکانات و در دسترس بودن آن‌ها انتظاراتی را برای افراد، به وجود می‌آورد. برخورداری از این امکانات و داشتن یک سفر عالی مستلزم اندکی اطلاعات و آگاهی درباره امکانات تفریحی و اقامتگاه‌های مقصد است.

اقتصاد۲۴-در این مقاله قصد داریم به معرفی هتل های 4 ستاره تبریز از جمله هتل آزادی تبریز بپردازیم. سفرهایی که به کلان‌ شهرهای ایران صورت می‌گیرد باتوجه به به روز بودن امکانات و در دسترس بودن آن‌ها انتظاراتی را برای افراد، به وجود می‌آورد. برخورداری از این امکانات و داشتن یک سفر عالی مستلزم اندکی اطلاعات و آگاهی درباره امکانات تفریحی و اقامتگاه‌های مقصد است.

 برای نمونه در شهرهای شمالی ایران، نوع اقامتگاه‌های به سبک هتلی آنچنان پرطرفدار نیستند. اغلب ترجیح می‌دهند اقامت خود را در یک ویلای لب ساحل سپری کنند. اما مسئله‌ای که برای کلان شهرها وجود دارد مسئله اقامت لوکس با بهترین قیمت است. بدون شک یک اقامت خوب سفر را شیرین‌تر از قبل و با آرامش بیشتری می‌کند.

هتل بین المللی تبریز

هتل بین المللی تبریز از هتل های 4 ستاره تبریز بوده که بیش از آنکه یک بنای عمودی و مرتفع باشد شبیه به بناهای افقی و طویل است. در ساخت این هتل زیبا، نمایی از آجرها و کتیبه‌های هنری اسفاده شده که به دوره پهلوی برمی‌گردد و به سال ۱۳۵۱ تعلق دارد.

معماری که این بنای ارزشمند دارد، امروزه از لحاظ توریستی و گردشگری نیز پراهمیت می‌باشد و توسط فردی به نام محمدرضا مقتدر انجام شده است. سرمایه داران اصلی پروژه، برادران احمدزاده هستند که آن را با هدف ارائه خدمات اقامتی به دانشجویان، مسافران و مدعوین افتتاح نمودند.

زمانی که برداران احمد زاده این هتل را افتتاح کردند در واقع گران‌ترین هتل ایران را در اختیار داشتند. هرچند در حال حاضر، نزدیک به نیم قرن از افتتاح هتل گذشته، اما همچنان به عنوان هتل لوکس و گران قیمت شناخته ‌می‌شود.

از ویژگی‌های مهم این هتل از هتل های 4 ستاره تبریز  که باعث افزایش محبوبیت آن شده است شامل موارد ذیل می‌شود:

  • حیاط سرسبز پر از گل و باغچه‌های سنتی
  • اجرای موسیقی پیانو در قسمت ورودی هتل
  • تابش نور آفتاب به فضای داخل و بهره مندی هتل از نور طبیعی
  • اتاق‌های بروزی که نمای محدودی از چیدمان سنتی دارند
  • رستوران بزرگ با منوی متنوع در فضای کنار استخر و آبشار مصنوعی
  • دسترسی راحت به ایستگاه مترو در حوالی فلکه دانشگاه تبریز
  • دسترسی مطلوب به آرامگاه شهریار شاعر شهیر معاصر در مسجد کبود، مقبره الشعرا، خانه مشروطه و پارک اساتید دانشگاه تبریز
  • دسترسی آسان تنها با چند دقیقه رانندگی به موزه تبریز و پارک معروف ائل گلی

هتل گسترش تبریز

هتل گسترش از هتل های 4 ستاره تبریز، پیشنهاد دیگری است برای آن دسته از مسافران که می‌خواهند در قلب شهر تبریز در یک هتل چهار ستاره اقامت کنند. همچنین این هتل تقریبا نیم قرن قدمت داشته و از ۱۴۵ اتاق و سوییت با ظرفیت‌های گوناگون برخوردار است. نمای سنتی این هتل ارزش فرهنگی و تاریخی آن را افزایش داده.

چنانچه به تماشای شهر تبریز و یا تماشای غروب آفتاب علاقمندید، با رزرو یکی از اتاق‌های طبقات فوقانی می‌توانید این لحظات دلچسب را تجربه کنید. چرا که هتل گسترش از هتل های 4 ستاره تبریز می‌باشد که در ۱۳ طبقه طراحی و ساخته شده است. این ساختمان اولین بنای مرتفع در تبریز محسوب می‌شود که توسط طراحان و معماران خارجی ساخته شد. بد نیست بدانید که همچنان نیز، این هتل یکی از مرتفع‌ترین بناهای این شهر به شمار می‌آید.

از جمله ویژگی‌های مهم این هتل از هتل های 4 ستاره تبریز عبارتند از:

  • سه رستوران به صورت مجزا که آرام و دلنشین‌اند با غذاهای ایرانی و فرنگی به همراه دسرها و نوشیدنی های سرد و گرم
  • مجموعه ورزشی-تفریحی هتل که شامل سالن ماساژ، سالن بدنسازی، استخر، سونای خشک و بخار، جکوزی، آب درمانی و …می‌شود.
  • صبحانه و اینترنت wifi کاملا رایگان
  • پارکینگ اختصاصی که رایگان بوده و دسترسی مناسب به حمل و نقل عمومی شهر
  • دسترسی مطلوب و راحت به مراکز تجاری و تفریحی و همچنین اماکن مذهبی و دیدنی و آموزشی و …
  • تالار برای مراسمات
  • سالن دو منظوره برای کنفرانس و همایش با سیستم‌های صوتی و تصویری پیشرفته
  • کافی شاپ ۲۴ ساعته

هتل رویال پالاس تبریز

هتل رویال پالاس تبریز از هتل های 4 ستاره تبریز بوده که نوساز، لوکس و راحت می‌باشد. این هتل با معماری لوکس و نمای فوق‌العاده منحصربه‌ فردش، از زمان تاسیس تاکنون، توانسته تبدیل به یکی از محبوب‌ترین هتل‌‌های تبریز شود. این هتل ۴ ستاره عالی، با معماری باشکوه که بیرون تا طراحی اتاق‌ها و چیدمان آن را دربرمی‌گیرد، فضای آرام و لوکس را برای استراحت مهمانان فراهم کرده است. همین موضوع باعث شده تا در رده بهترین هتل های 4 ستاره تبریز قرار گیرد.

در سال ۱۴۰۱ هتل رویال پالاس تبریز به صورت آپارتمانی با زیربنایی بیش از ۷ هزار متر مربع در ۵ طبقه شامل ۴۷ اتاق و نمایی مرمی ساخته شده است. از همان ابتدای ورود فضای لابی قطعا نظر شما را جلب خواهد کرد. لابی هتل رویال پالاس تبریز تقریبا ۲۵ نفر ظرفیت دارد. در این لابی که محیطی بسیار آرام است، تا هنگام پذیرش یا خروج می‌توانید استراحت کرده یا قهوه‌ای بنوشند.

این هتل از هتل های تبریز با برخورداری از امکانات مجهزی نظیر مجموعه آبی، بوتیک، سالن همایش، باشگاه اختصاصی و بسیار مجهز و سایر موارد تمام آنچه از یک اقامت لوکس و راحت در تبریز نیاز دارید را در اختیارتان می‌گذارد.

 

هتل آزادی

از دیگر هتل های 4 ستاره تبریز، هتل آزادی نام دارد که در سال ۱۳۹۷ افتتاح شد. این هتل با داشتن نمای سنگی ارزشمندش، توانسته طی چند سال اولِ فعالیت خود در میان هتل های چهار ستاره ایران به محبوبیت بالایی دست پیدا کند. این هتل با چهار طبقه از ۵۰ باب اتاق مجهز به سرویس‌ها و امکانات هتل‌های چهار ستاره برخوردار است. از ویژگی‌های بارزی که این هتل دارد باید به موارد ذیل اشاره نمود:

  • دسترسی به خط BRT که با هتل فاصله اندکی داشته و شما را به مسیر روستای کندوان می‌رساند
  • پارکینگ، اینترنت وای‌فای و ترانسفر فرودگاهی
  • دسترسی مناسب به خانه تاریخی کمپانی، موزه مشروطه، پیاده‌راه تربیت و تعدادی از کلیساهای تاریخی این شهر
  • امکان خوش‌گذرانی از تفریحات شبانه چهار راه پرهیاهوی شهناز

 

هتل پتروشیمی تبریز

در سال ۱۳۷۸ این هتل از هتل های 4 ستاره تبریز افتتاح شد و در سال ۱۳۹۷  با هدف بهسازی و ارتقا سطح کیفی خدمات مورد بازسازی قرار گرفت. ساختمان هتل با امکانات رفاهی مناسب، دارای معماری آتریوم(با فضای باز ميانی) در زمینی به مساحت ۷۰۰۰ مترمربع زیربنا در ۵ طبقه بنا و ۴۲ باب واحد اقامتی می‌باشد.

 قرار داشتن هتل در بلوار شهریار باعث دسترسی آسان آن به مرکز شهر، مراکز خرید و اماکن دیدنی تبریز شده است. هتل پتروشیمی از پرسنلی مجرب برخوردار می‌باشد که فرصت میزبانی از شما را غنیمت شمرده و اقامتی خاص و بیادماندنی را برای میهمانان گرامی فراهم می‌کند.

 

جمع‌بندی

تبریز، از لحاظ وسعت و جمعیت سومین کلان شهر ایران بوده و خواهان زیادی از سراسر کشور دارد. خیلی از افراد برای مقاصد تفریحی و یا حتی کاری تبریز را که یکی از پربازدیدترین شهرهاست انتخاب می‌کنند. این شهر، دارای فرهنگی غنی با جاذبه‌های دیدنی زیادی است که بدون شک یک سفر خاطره انگیز را برایتان رقم می‌زند.

از ارکان اصلی هر سفری اقامتگاه و آن هتلی است که در طول مسافرت در آن جا می‌خواهید استراحت کنید و یا برای تفریح و گردش آماده شوید. در انتخاب هر هتلی بهتر است به ۳ مورد امکانات هتل، جاذبه‌های اطراف هتل و رنج قیمتی آن توجه کنید. ما در این مقاله هتل های 4 ستاره تبریز که توانستند به خوبی انتظارات میهمانانشان را برآورده کنند معرفی کردیم.

ارسال نظر