تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲

شرایط دریافت تسهیلات اربعین اعلام شد

برخلاف سال گذشته که با اعلام وزارت اقتصاد، زائران اربعین می‌توانستند با مراجعه به سامانه سماح تا سقف پنج میلیون تومان وام اربعین دریافت کنند، به نظر می‌رسد که دولت و بانک مرکزی در سال جاری برنامه‌ای برای پرداخت این وام ندارند و این موضوع را به بانک‌ها واگذار کرده‌اند.

اقتصاد۲۴- روز پنج‌شنبه هفته گذشته بود که محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در صداوسیما، شرایط فروش ارز اربعین سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد و گریزی نیز به موضوع وام اربعین زد. طبق اظهارات وی، به نظر می‌رسد که امسال سازوکار مشخصی برای پرداخت این تسهیلات مشخص نشده و بانک‌ها بر اساس منابع داخلی و سیاست‌های خود، نسبت به پرداخت وام اربعین به زائران تصمیم می‌گیرند.

با این حال تاکنون تنها بانک ملی شرایط وام اربعین را اعلام کرده و خبری از دیگر بانک‌ها نیست. حال باید دید که باقی بانک‌ها با نزدیک شدن به این ایام، شرایط خود برای پرداخت این تسهیلات را اعلام می‌کنند یا نه.

طبق گزارش روابط عمومی بانک ملی، در طرح «زائرین اربعین حسینی» زائران پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۲ از چهارم مرداد ماه تا بیستم این ماه، می‌توانند پیش از سفر به عراق با مراجعه به تمامی شعب بانک ملی این وام را دریافت کنند.

متقاضیان این وام باید حساب ویژه این طرح را افتتاح کنند و پس از تودیع دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در این حساب، می‌توانند ۱۰ میلیون تومان وام بگیرند.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر