تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲

پنجره دوجداره برای مناطق شمالی کشور

هنگامی که پای خرید پنجره برای خانه به میان می آید، گزینه های متنوعی از پنجره های آهنی تا آومینیومی و یو پی وی سی مطرح می شود.

اقتصاد۲۴- هنگامی که پای خرید پنجره برای خانه به میان می آید، گزینه های متنوعی از پنجره های آهنی تا آومینیومی و یو پی وی سی مطرح می شود.

انتظار از پنجره ساختمان آن است که بتواند بیش از یک دهه کار کند، به خصوص اگر خرید پنجره دوجداره برای مناطق شمالی کشور مدنظر باشد.

کدام پنجره برای شمال مناسب تر است؟

از آنجایی که آب و هوای شمال کشور مرطوب است، باید در خرید پنجره دوجداره برای مناطق شمالی کشور دقت و وسواسی دو چندان به خرج داد.

در این بین دو پنجره آلومینیوم و upvc مطرح است که می توانند رقیبی برای یکدیگر باشند. قیمت پنجره آلومینیومی کمی بیشتر است .  البته هر نوع پنجره آلومینیومی ای برای آب و هوای شمال کشور مناسب نیست.

پنجره های آلومینیومی به خودی خود رسانای گرما هستند و خاصیت عایث ندارند، اما نوع ترمال بریک آن توانسته است با تغییراتی در فریم به یک عایق حرارتی مناسب بدل شود.

در مقابل پنجره‌های دوجداره upvc قرار دارند که ضمن دارا بودن خاصیت عایق، از بدنه پلاستیکی فشرده و مقاوم در برابر شرایط محیطی بهره می گیرد.

 

مقاومت در برابر خوردگی

با توجه به رطوبت بالا در مناطق شمالی، پنجره‌ها به راحتی دچار خوردگی شده و به نوعی تحلیل می روند. پنجره های آلومینیومی نسبت به رطوبت و خوردگی آسیب پذیر هستند، هرچند نوع ترمال بریک مقاومت بهتری دارد و البته قیمت آن گران تر است.

در این بین پنجره‌های UPVC به سختی دچار خوردگی می‌شوند و به دلیل ماهیت مواد اولیه با ریسک زنگ زدگی مواجه نیستند.

مقاومت در برابر شرایط جوی

شرایط جوی دیگر فاکتوری است که به هنگام خرید پنجره برای مناطق شمالی باید مورد توجه قرار بگیرد. با توجه به این پارامتر همواره تقاضای زیادی برای پنجره های upvc در مناطقی با آب و هوایی ساحلی وجود دارد.

این پنجره ها upvc می توانند در برابر بادها، باران های موسمی و طوفان ها مقاومت کنند. البته فراموش نکنید که نقش پنجره دوجداره در این میان بسیار پر رنگ است و اگر از پنجره دوجداره مرغوب و استاندارد استفاده نشده باشد، احتمال ورود آب به ساختمان وجود دارد.

به کارگیری پنجره دوجداره استاندارد

همانطور که اشاره شد نقش پنجره دوجداره در مناطق شمالی کشور که بارندگی بسیار زیاد است، قابل انکار نیست. پنجره دوجداره باید با گاز آرگون پر شده باشد و همچنین از جداکننده ای یک تکه برای دورتادور آن بهره گرفته شده باشد.

این پنجره ها نباید در میانه دچار بخار گرفتگی شوند و همچنین باید بیش از دو سال گارانتی داشته باشند. در صورتی که پنجره دوجداره به خوبی عایق نشده باشد علاوه بر آب باران، امکان عایق گرما و سرما را هم از دست می دهد و عملاً بی خاصیت می شود.

مقاومت رنگ

در شهرهای ساحلی که رطوبت هوا بالا است. پنجره های دوجداره مستعد رنگ پریدگی هستند. اگر پنجره آلومینیومی می خرید باید این نکته را در نظر بگیرید که پنجره به خوبی آنادایز شده باشد.

آنادایز پنجره آلومینیومی سبب می شود که این محصول در مقابل اشعه شدید آفتاب مقاوم شود. در حقیقت فرآیند آنادایز با ایجاد سطح فعال شیمیایی، قدرت چسبندگی رنگ را دو صد چندان می کند.

این تقویت سطح ظاهری همچنین کارکرد محصول آلومینیومی شما را به جهت استفاده در چیدمان، دکوراسیون خانگی، نماسازی و تزئینات خارجی بسیار مناسب می کند.

درب و پنجره مناسب برای ویلا

دیگر مورد مطرح در بحث پجره دوجداره برای مناطق شمالی کشور، مدل پنجره برای ویلا است. از آنجایی که بیشتر ساختمان ها در شمال کشور ویلایی بوده و دارای تراس هستند، بحث دسترسی آسان فضای درونی و بیرون مطرح است.

از این رو پنجره های دو جداره ریلی برای این مکان ها مطرح است. پنجره های ریلی یا کشویی در مدل های دو ریل و تک ریل عرضه می شوند که در برخی یک لنگه پنجره ثابت و در برخی دیگر هر دو لنگه متحرک است. البته از مدل های دیگر پنجره نیز می توان برای ویلا بهره گرفت به شرطی که مواردی که پیشتر مطرح شد در ساخت آن ها را رعایت شده باشد.

نکته پایانی

در این مطلب تلاش شد در مورد پنجره دوجداره برای مناطق شمالی کشور صحبت شود. همانطور که گفته شد شما می توانید از پنجره آلومینیومی یا upvc برای ساختمان خود بهره بگیرید. اگر پنجره آلومینیومی را انتخاب می کنید باید آنادایز شده باشد و همچنین ترمال بریک باشد.

شما می توانید برای خرید پنجره مورد نظر خود به وبسایت مانا پنجره مراجعه کنید. ماناپنجره تولیدکننده انواع درب و پنجره آلومینیومی و یو پی وی سی است. محصولات ماناپنجره با توجه به قدمت و سابقه در خط تولید پیشرفته از تنوع خوبی برخوردار است.


آدرس وبسایت:

 https://manawinco.com/

تلفن ثابت:

۰۲۱۲۲۵۶۰۹۱۲

۰۲۱۲۲۵۶۰۹۰۷

تلفن همراه:

۰۹۱۹۶۳۵۷۸۲۱

 

ارسال نظر