تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
نماینده تربت حیدریه در مجلس:

منابع صندوق نوآوری و شکوفایی باید تقویت شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه منابع صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت مالی از شرکت‌های دانش بنیان باید تقویت شود، در عین حال از مسئولان این صندوق خواست تا فعالیت‌های این شرکت‌ها را مورد پایش قرار دهند تا مشخص شود کشور چقدر به اهداف اقتصاد دانش‌بنیان نزدیک شده است.

سعید باستانی، نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با اقتصاد24 با اشاره به نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: در قانون، حمایت مالی از شرکت‌های دانش بنیان بر عهده صندوق نوآوری و شکوفایی گذاشته شده است، لذا منابع این صندوق باید تقویت شود تا چرخ اقتصاد دانش‌بنیان بیش از گذشته بچرخد.

وی در توصیه‌ای به مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق باید به دنبال ارتقای شرکت‌های دانش بنیان باشد و در این زمینه پایش‌های لازم را انجام دهد تا مشخص شود این شرکت‌ها چقدر به اهداف ترسیم شده نزدیک شده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: بنده معتقدم ساز و کارهای بکار رفته در اعطای تسهیلات و نیز نظارت بر شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند تقویت است و این صندوق باید مسیر اهلیت افراد را شناسایی کرده و آن‌ها را مورد حمایت قرار دهد.

باستانی با تاکید بر اینکه منابع صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های داشن‌بنیان کافی نیست، گفت: به طور قطع این منابع برای قدم‌های بزرگی که می‌توان از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان برداشت کفایت نمی‌کند، لذا این منابع باید تقویت شود و این وظیفه دولت است که نسبت به این مسئله اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

نماینده تربت حیدریه در مجلس همچنین در توصیه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ما قبول داریم که منابع کافی در اختیار این شرکت‌ها قرار ندارد و موانعی پیش‌روی این شرکت‌ها وجود دارد، اما نباید ناامید شوند و باید امیدوارانه و با جدیت به حرکت خود ادامه دهند.

وی نقش شرکت‌های دانش بنیان در عبور از تحریم‌ها علیه کشور را ویژه توصیف و خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان طبیعتا می‌توانند در همه حال و به ویژه در مقطع تحریم‌ها کمک‌رسان کشور و اقتصاد ملی باشند. دولت و حاکمیت نیز باید در قالب حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، جوانان نخبه این مرز و بوم را مورد حمایت قرار دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های گذشته رضایت‌بخش بوده است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: در حال حاضر آمار دقیقی از این موضوع وجود ندارد اما به نظر می‌رسد مسیر فعالیت این شرکت‌ها مسیر توسعه‌ای و رو به رشد بوده است.
ارسال نظر