تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
نماینده اردبیل در مجلس خواستار شد:

تقویت صندوق نوآوری و شکوفایی از محل صندوق توسعه ملی

عضو کمیسیون عمران مجلس خواستار تقویت صندوق نوآوری و شکوفایی از محل صندوق توسعه ملی و یا منابع بانک‌ها شد.

صدیف بدری، نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد24 با تاکید بر تقویت نقش و جایگاه صندوق نوآوری و شکوفایی در اقتصاد ملی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: حمایت از این صندوق به عنوان یکی از ارکان اقتصاد دانش بنیان مهم و حیاتی است. به اعتقاد بنده برای تقویت این صندوق باید از محل صندوق توسعه ملی و یا منابع بانک‌ها هزینه کرد و این مسئله را بدانیم که هرچه در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم، سود است نه هزینه.

بدری در عین حال به شرکت‌های دانش بنیان که از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز مورد حمایت مالی قرار دارند، توصیه کرد از حقوق قانونی که در اختیار دارند به خوبی استفاده و آن را مطالبه کنند.

وی در ادامه خطاب به مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت مطلوبی داشته باشد و نخبگان کشور را زیر پر و بال خود بگیرد و اگر هم در نوع و کیفیت حمایت از این شرکت‌ها با مشکلاتی به لحاظ قانونی و اعتبارات مواجه است آن را با مسئولان ذیربط در میان بگذارد تا تقویت اقتصاد دانش بنیان با کمترین مشکل به راه خود ادامه دهد.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس همچنین درباره تاثیرگذاری شرکت‌های دانش بنیان در عبور از تحریم‌ها و خنثی کردن آن، گفت: برای اینکه بتوانیم از شرایط نامناسب اقتصادی که اکنون دچار آن هستیم خارج شویم باید به شرکت‌های دانش بنیان توجه کنیم چرا که این شرکت‌ها به درستی پایه‌گذاری شده‌اند و یکی از راه‌های خروج کشور از بحران‌های اقتصادی هستند.

نماینده اردبیل در مجلس بیان داشت: این شرکت‌ها به خوبی می‌توانند در حوزه‌های اقتصادی، فناوری و تولیدات داخلی مطابق با استانداردهای روز کمک حال کشور باشند. به نظر بنده، شرکت‌های دانش بنیان باید بیش از گذشته وارد عرصه شوند و در این مسیر باید موانع پیش روی این شرکت‌ها نیز برداشته شود.

بدری در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان طی سال‌های اخیر رضایت‌بخش بوده یا خیر؟ گفت: به نظر بنده این شرکت‌ها طی سالیان اخیر روند رو به رشدی داشته‌اند اما هنوز به مدارج عالی دست پیدا نکرده‌اند.
ارسال نظر