تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۲۸ مهر ۱۴۰۲
رئیس خانه صمت مازندران:

رویه‌ها در مناطق آزاد کشور باید تغییر کند

رضوی، رئیس خانه صمت مازندران سهم صادراتی مناطق آزاد راا کمتر از ۱۸ درصد ذکر کرد و گفت: رویه‌ها در این مناطق باید تغییر کند.

اقتصاد۲۴- مجتبی رضوی با بیان این که مناطق آزاد و ویژه از نظر مدیریت واردات و صادرات و واحد‌های تولیدی مستقر در آن دارای اختلافاتی است، افزود: معافیت‌های گمرکی و مالیاتی در مناطق آزاد بیشتر از مناطق ویژه اقتصادی و تجاری است.

رضوی با عنوان این که وقتی راجب منطقه آزاد صحبت می‌کنیم در واقع درباره اقتصاد کشور بحث می‌کنیم، گفت: در مناطق آزاد صادرات و واردات کالا با هزینه‌های کمتری صورت می‌گیرد.
وی با اظهار این که هدف از مناطق آزاد این است که حضور آسانتری در بازار‌های جهانی و صادرات داشته باشیم و سرمایه گذاری در آن بیشتر شود، گفت: سهم صادراتی مناطق آزاد کمتر از ۱۸ درصد است.


بیشتر بخوانید: نقش آفرینی مناطق آزاد در جذب سرمایه گذاری خارجی


وی با بیان این که اراضی مناطق آزاد چندین برابر شهرک‌های صنعتی است، گفت: این‌ها نشان می‌دهد که باید رویه‌ها در مناطق آزاد تغییر کند، زیرا به درستی در این مناطق عمل نشده است.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران واردات ماشین را گوشواره‌های ناچیزی از مناطق آزاد برشمرد و گفت: اصل این است که به اهداف خود در مناطق آزاد نرسیده ایم هرچند وجود مناطق آزاد بسیار مهم و اثرگذار است.
وی گفت: باید افکار جزیره‌ای و منفعل در مناطق آزاد کنار گذاشته شود، زیرا اکنون این مناطق هر یک سازخود را می‌زنند.

ارسال نظر