تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۰۴ آبان ۱۴۰۲

قوه قضائیه تبرئه کیوان امام‌وردی از اتهام افساد فی‌الأرض را تأیید کرد

تایید تبرئه کیوان امام‌وردی از اتهام «افساد فی‌الأرض»

اقتصاد۲۴- قوه قضائیه اعلام کرد کیوان امام‌وردی، متهم به تجاوز، از اتهام «افساد فی‌الأرض» تبرئه شده و پرونده او در خصوص اتهام «تجاوز به عنف و اکراه» به دادگاه کیفری ارسال شده است.
میزان، خبرگزاری قوه قضائیه، گزارش داد که شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران پس از پذیرش فرجام‌خواهی آقای امام وردی توسط دیوان عالی کشور، به‌دلیل «فقدان ارکان اتهام افساد فی الارض»، او را از این اتهام تبرئه و درباره دیگر اتهام‌ها پرونده را با قرار عدم صلاحیت به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال کرد.

این خبرگزاری همچنین نوشت که دادستان تهران نسبت به ارسال پرونده به دادگاه کیفری اعتراض کرده است.
وکیل شاکیان کیوان امام‌وردی دو روز پیش در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت که پس از نقض حکم امام‌وردی در دیوان عالی کشور، شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب در اقدامی «بی‌سابقه» و بدون تشکیل جلسه رسیدگی، این حکم برائت را ابلاغ کرده است.


بیشتر بخوانید: با این حکم خیلی از زنان ناامید شدند


قوه قضائیه همچنین اعلام کرده به‌دلیل آن‌که از بازداشت آقای امام‌وردی بیش از دو سال می‌گذرد، قاضی شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب با تبدیل قرار بازداشت او به «قرار بسیار سنگین ۳۰۰ میلیارد تومانی مطابق قانون عمل کرده است» و در صورتی‌که آقای امام‌وردی از سپردن قرار قانونی صادر شده «ناتوان» باشد، در زندان خواهد ماند.
تیرماه پارسال اعلام شد که کیوان امام‌وردی در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده است. او اوایل شهریور ۱۳۹۹ در پی افشاگری ده‌ها زن در توئیتر و اینستاگرام بازداشت شد.

به‌گفتۀ شاکیان، او به قربانیان خود پس از خوراندن مشروب حاوی مواد بیهوش‌کننده، تجاوز می‌کرد. اما کیوان امام‌وردی در جریان تحقیقات اتهامات مطرح‌شده را رد کرد و گفت که این افراد با رضایت خودشان به خانه او رفته‌اند.

ارسال نظر