تاریخ انتشار: ۲۲:۰۲ - ۰۹ آبان ۱۴۰۲

در جلسه دستمزد کارگران چه گذشت؟

جلسه دستمزد کارگران بالاخره روز گذشته تشکیل شد اما بی‌نتیجه پایان گرفت.

اقتصاد۲۴-ظاهرا در این جلسه از همه موضوعات از جمله دستورات مباحث مزد منطقه‌ای، آئین‌نامه نحوه تشکیل دفاتر مشاوره فنی و طبقه‌بندی و معافیت مؤسسات خیریه از شمول برخی مواد قانون کار حرفی به میان آمده اما موضوع دستمزد به فراموشی عمدی سپرده شده است. برخی رسانه‌ها نیز طی گزارشی خبر داده‌اند که چون دستور جلسه به دستمزد و ترمیم معیشت اختصاص نداشته، برخی از اعضای اصلی در جلسه شورای عالی حضور پیدا نکردند.

البته اخباری هم منتشر شده که قرار است کارگران جلساتی را با حضور شرکای اجتماعی یعنی کارگران و کارفرمایان تشکیل دهند و در آن جلسات بحث ترمیم دستمزد را چکش‌کاری کنند. اگر به نتیجه‌ای هم برسند در پایان همین ماه جلسه شورای عالی کار تشکیل خواهد شد.

در جلسه‌ای که بالاخره بعد از یک ماه برگزار شد، انتظار بر این بود که با محوریت بررسی معیشت و دستمزد کارگران باشد اما اینگونه نشد. ظاهرا نمایندگی که در جلسه حضور داشتند، بر این نکته تاکید کردند که دنبال افزایش درصد مزد نیستیم بلکه می‌خواهیم درباره معیشت به نتیجه درستی برسیم.

البته یکی از موضوعاتی که دیروز درباره آن صحبت شد، موضوع مسکن کارگران بود که قرار شد راهکاری برای خانه‌دار شدن ارائه شود.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر