تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۳ آبان ۱۴۰۲

تصویب تشدید تحریم‌های نفتی ایران توسط مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا در روز جمعه لایحه‌ای برای تشدید تحریم‌ها علیه نفت ایران تصویب کرد که شامل بنادر و پالایشگاه‌های خارجی وارد کننده نفت ایران می‌شود.

اقتصاد۲۴-خبرگزاری رویترز شامگاه جمعه در گزارشی نوشت این لایحه که تحریم‌های نفتی علیه جمهوری اسلامی ایران را تشدید خواهد کرد با ۳۴۲ رای مثبت، در برابر ۶۹ رای منفی، تصویب شد.

تقریبا تمامی نمایندگان جمهوریخواه بعلاوه ۱۳۳ تن از نمایندگان حزب دموکرات به این لایحه رای مثبت دادند.

۶۸ نمایندگان دموکرات، همراه با تامس ماسی، نماینده جمهوریخواه ایالت کالیفرنیا، نیز با لایحه تشدید تحریرم‌های نفتی علیه جمهوری اسلامی مخالفت کردند.


بیشتر بخوانید:منفعت ایران از رفع تحریم‌های ونزوئلا


لایحه تشدید تحریم‌های نفتی علیه جمهوری اسلامی در مجلس سنا آمریکا نیز مطرح شده است. با این حال، هنوز مشخص نیست که نمایندگان مجلس سنا چه زمانی این لایحه را بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری خواهند کرد.

در این میان، وب‌سایت خبری دهیل در گزارشی به‌نقل از کیمبرلی دونوان، مدیران ارشد در شورای آتلانتیک، نوشت: مشخص نیست که این لایحه چگونه می‌تواند تاثیر معناداری بر توانایی جمهوری اسلامی ایران برای فروش نفت بگذارد؟

رویترز به‌نقل از مایک لاولر و جرد مسکوویتس، از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، نوشت که تنظیم و تصویب این لایحه پیام روشن و محکمی به طرف‌ها و بازیگرانی مانند چین، روسیه و دیگران است که به جمهوری اسلامی ایران نباید کمک کنند.

منبع: انتخاب
ارسال نظر