تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۳ آذر ۱۴۰۲

فاضل‌میبدی: فاتحه این مجلس را باید خواند

محمدتقی فاضل‌میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم نوشت: گاهی گفته‌هایی ازبرخی منتشر می‌شود که نمی‌توان از کنار آن به سادگی گذشت. آقایی در مجلس از قول مصباح‌یزدی می‌گوید که ایشان ولایت مطلقه فقیه را کافی نمی‌دانست، بلکه قایل بود که اطاعت مطلقه فقیه باید در کنارش باشد. یعنی فاتحه مجلس را باید خواند و قانون اساسی را به کتابخانه‌ها سپرد.

اقتصاد ۲۴-محمدتقی فاضل‌میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم نوشت: گاهی گفته‌هایی ازبرخی منتشر می‌شود که نمی‌توان از کنار آن به سادگی گذشت. آقایی در مجلس از قول مصباح‌یزدی می‌گوید که ایشان ولایت مطلقه فقیه را کافی نمی‌دانست، بلکه قایل بود که اطاعت مطلقه فقیه باید در کنارش باشد. یعنی فاتحه مجلس را باید خواند و قانون اساسی را به کتابخانه‌ها سپرد.

گاهی گفته‌هایی ازبرخی منتشر می‌شود که نمی‌توان از کنار آن به سادگی گذشت. آقایی در مجلس از قول مصباح‌یزدی می‌گوید که ایشان ولایت مطلقه فقیه را کافی نمی‌دانست، بلکه قایل بود که اطاعت مطلقه فقیه باید در کنارش باشد. یعنی فاتحه مجلس را باید خواند و قانون اساسی را به کتابخانه‌ها سپرد.

زیرا همه اینها منافی اطاعت مطلقه فقیه است. از سویی معاون اجرایی دولت یا از باب تملق و یا از باب نادانی می‌گوید: از افتخارات دولت سیزدهم این است که نوکر ولایت فقیه است و دولت در برابر رهبر رقمی نیست.


بیشتر بخوانید: اسلام دین تبلیغ است نه تهدید!


یعنی فاتحه انتخابات و دولت و نهادهای مدنی را باید خواند. و نیز از رسانه رسمی کشور گفته می‌شود که مملکت مال حزب‌الهی‌هاست و... هماهنگ بودن این حرف‌ها در آستانه انتخابات، نشان از جریانی است که می‌خواهد جمهوریت را از نظام حذف و خلافت اسلامی را دنبال کند. و باب هر گونه هر انتقادی را ببندد. علاوه بر این که این حرف‌ها در تعارض با نظرات مرحوم امام و قانون اساسی است، یقینا رهبری هم از این گفته‌ها بیزار است. 

این که از قول مصباح یزدی اطاعت مطلق فقیه گفته می‌شود، گوینده این سخن که نماینده مجلس است، نه قانون اساسی را به درستی می‌شناسد و شاید هم قبول ندارد، و نه قرآن را درست می‌فهمد. که اطاعت از رسول خدا هم مطلق نیست. البته از استاد اخلاق کابینه احمدی‌نژاد انتظاری غیر از این نیست. ایا از نگاه مراجع و فقها چنین سخنانی بدعت در دین نیست؟ در دنیای امروز اطاعت مطلق از یک نفر یعنی چه؟ دولت نوکر ولی فقیه است یعنی چه؟ این حرف‌ها بی‌احترامی به آرای، هرچند محدود، مردم نیست؟

منبع: اسکان نیوز

ارسال نظر