تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۲۱ آذر ۱۴۰۲
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

جزئیات فرایند انتقال حساب سپرده‌گذاران مؤسسه نور به بانک ملی/ سپرده‌گذاران نگران نباشند

در جریان فرایند انتقال حساب سپرده‌گذاران مؤسسه نور به بانک ملی قرار است کار انتقال، ساماندهی و مدیریت بدهی، دارایی، کارکنان و شعب این مؤسسه حسب جلساتی که میان بانک مرکزی و بانک ملی ایران برگزار شده است، تعیین تکلیف شده و بر این اساس ۲۴۸ شعبه، حدود دو هزار پرسنل، ۳۳ همت سپرده و سه همت تسهیلات از مؤسسه نور به بانک ملی منتقل می‌شود.

اقتصاد ۲۴ - در راستای راهبرد و سیاست‌های بانک مرکزی در مسیر اصلاح نظام بانکی، ساماندهی بازار پول و صیانت از حقوق سپرده‌گذاران از روز شنبه ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۲ مؤسسه نور به بانک ملی منتقل شد. حمید مومنی، سخنگوی کمیته انتقال سپرده‌های اعتباری مؤسسه نور به بانک ملی ایران درخصوص جزئیات این انتقال گفته است: سپرده‌گذاران مؤسسه اعتباری نور هیچ نگرانی در خصوص سپرده‌هایشان نداشته باشند چراکه سپرده‌گذاران و تمام ذینفعان این مؤسسه از ۱۱ آذر ماه ذیل مدیریت بانک ملی فعالیت می‌کنند.

بر اساس اطلاعیه‌های صادر شده، نیازی نیست یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشتری مؤسسه نور برای انتقال حسابشان به بانک ملی کار خاصی انجام دهند، زیرا تمهیدات این کار در چند ماه گذشته باتوجه با جلسات مستمر در بانک مرکزی اندیشیده شده است.

همچنین براساس اعلام معاون نظارت بانک مرکزی، در مورد زمان انتقال حساب‌ها یک دوره گذار سه ماهه پیش‌بینی شده که سپرده‌گذاران همه خدماتی که پیشتر از سوی موسسه دریافت می‌کردند و حتی خدمات بیشتر را از طریق همان شعبات مؤسسه دریافت خواهند کرد و سپرده‌گذاران پس از دوره گذار شماره حساب بانک ملی خواهند داشت.

مشتریان می‌توانند از کارت‌های مؤسسه نور استفاده کنند

در همین زمینه ابوالفضل نجارزاده، مدیر عامل بانک ملی ایران گفته است: «تمامی سامانه‌های حاکمیتی از جمله ساتنا و پایا به کارت‌ها متصل است و مشتریان می‌توانند از کارت‌های این مؤسسه استفاده کنند و نیازی به مراجعه به شعب و استفاده از خدمات کارت‌هایشان نیست و مانند قبل می‌توانند نسبت به برداشت از حساب، خرید و سایر تراکنش‌های مالی خود اقدام کنند.»

نجارزاده با بیان اینکه سپرده‌گذاران می‌توانند ظرف سه ماه شماره حساب جدیدی را از بانک ملی ایران دریافت کنند، تصریح کرد: میز مختص مؤسسه نور در شعب بانک ملی ایجاد شده و سپرده‌گذاران مؤسسه نور می‌توانند با مراجعه به این شعب پاسخ سوالات و ابهامات خود را دریافت کنند. همچنین شماره تماس ۶۴۱۴۰ پاسخگوی این سپرده‌گذاران در بانک ملی خواهد بود. همچنین شماره تماس ۴۲۹۳۱۰۱۰ در مؤسسه نور هم پاسخگوی سپرده‌گذاران این موسسه است.

با توجه به اعلام مدیرعامل بانک ملی، ۳۳ همت از سپرده‌های مؤسسه نور به بانک ملی ایران انتقال پیدا کرده، ولی تمامی دارایی‌ها هنوز به صورت کامل منتقل نشده است. ضمن اینکه هیچگونه نگرانی درباره سپرده‌های سپرده‌گذاران وجود ندارد و از ۱۱ آذر تمامی این سپرده‌ها به بانک ملی منتقل می‌شود.


بیشتر بخوانید: کدام موسسات مالی منحل می‌شوند؟


گفتنی است یکسری از دارایی‌ها که بر آن‌ها دعاوی حقوقی و موضوعات مختلفی مترتب است، قرار نیست به بانک ملی منتقل شوند و طی جلسات مشترکی که این بانک با بانک مرکزی داشت، دارایی‌هایی که کاملا در اختیار و زیرکلید مؤسسه نور هستند به بانک ملی منتقل خواهند شد.

ضمن آنکه، تمامی سپرده‌های مشتریان اعم از کوتاه مدت و بلند مدت و همچنین تمامی تفاهمات مشترک بین مشتریان و مؤسسه نور مانند سابق به همان شیوه پابرجا خواهد بود و بانک ملی ایران متعهد به ایفای تعهدات این مؤسسه است و هیچ تفاوتی در بحث توافقات انجام شده قبلی با مشتریان مؤسسه نور وجود نخواهد داشت.

حمید مومنی، سخنگوی کمیته انتقال سپرده‌های اعتباری مؤسسه نور به بانک ملی ایران نیز اعلام کرده است که تمامی کارکنان مؤسسه نور به استخدام بانک ملی ایران درخواهند آمد و عضوی از این خانواده بزرگ محسوب می‌شوند.

گفتنی است در مجموع، کار انتقال، ساماندهی و مدیریت بدهی، دارایی، کارکنان و شعب مؤسسه نور حسب جلساتی که میان بانک مرکزی و بانک ملی ایران برگزار شده است، تعیین تکلیف شده و بر این اساس ۲۴۸ شعبه، حدود دو هزار پرسنل، ۳۳ همت سپرده و سه همت تسهیلات از مؤسسه نور به بانک ملی منتقل می‌شود.

ارسال نظر