تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۰۳ دی ۱۴۰۲
بررسی آخرین تغییرات قیمت طلا

رشد بازار طلا متوقف شد

قیمت طلا و سکه امروز بر خلاف روز گذشته، روند کاهشی دارد. دلار ثابت و انس اندکی نزولی است.

اقتصاد ۲۴- امروز یکشنبه ۳ دی، تا لحظه تنظیم این خبر طلا و سکه کاهشی است. قیمت طلا به نسبت ظهر دیروز در همین ساعات، افزایش قیمت را تجربه کرده، اما در مقایسه با آخرین معاملات روز گذشته نزولی است. قیمت سکه تمام، قطعات سکه و مثقال طلا نیز روند نزولی دارد؛ البته سکه گرمی تغییری نسبت به دیروز نداشته است.

امروز قیمت دلار ثبات دارد و انس با وجود تعطیلی بازار‌های جهانی بر اساس اعلام برخی منابع روند نزولی به خود گرفته و با ۰.۰۱ افت به ۲,۰۵۲.۹۹ رسیده است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با حدود هزار و ۵۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، دو میلیون و ۴۸۶ هزار و ۹۰۰ تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، هر گرم طلای ۱۸ عیار، حدود دو میلیون و ۴۸۵ هزار تومان قیمت داشت.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی و ۲۹ میلیون و ۳۶۳ هزار تومان است؛ حدود ۵۰ هزار تومان کمتر از آخرین معاملات روز گذشته. دیروز در همین ساعات، سکه امامی ۲۹ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان معامله می‌شد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز با ۸۸ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، حدود ۲۵ میلیون و ۸۱۱ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود ۲۵ میلیون و ۸۱۵ هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۶۴ هزار تومان کاهش، به پنج میلیون و ۲۸ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود ۹۹ هزار تومان کاهش، امروز به حدود یک میلیون و ۵۰۳ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در دومین روز هفته، نیم سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، نیم سکه ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب نیم سکه نیز با حدود ۱۰۰ هزار تومان کاهش، روی سه میلیون و ۱۹۳ هزار تومان ایستاده است.

امروز ربع سکه نیز، با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. دیروز در همین ساعات، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با حدود ۵۰ هزار تومان کاهش، به چهار میلیون و ۲۷۰ هزار تومان رسیده است.


بیشتر بخوانید: پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان سال/ نقطه تعادلی سکه تا پایان سال کجاست؟


در این میان، سکه گرمی بدون تغییر نسبت به آخرین معمالات روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات نیز ربع سکه پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه، اما با حدود ۲۹ هزار تومان افزایش، در حدود دو میلیون و ۷۷۲ هزار تومان است.

همچنین هر مثقال طلا با حدود ۲۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۶۱ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۷۶۵ هزار تومان داد و ستد می‌شد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

با وجودی که اخبار مربوط به افزایش احتمالی مالیات در بازار طلا، نگرانی‌هایی را در مورد احتمال تاثیرپذیری قیمت‌ها ایجاد کرده بود، اما قیمت طلا و سکه این روز‌ها نوسان چندانی ندارد. رکود نیز همچنان بر این بازار سایه انداخته و تلاش بازارساز برای کنترل نرخ دلار و به دنبال آن بازار‌های دیگر، بازار‌ها را ثابت نگه داشته است.

فعالان بازار فلز زرد مدعی هستند دود فریز قیمت دلار و سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی در چشم بازار طلا رفته و بسیاری از واحد‌های تولیدی طلا را در خطر تعطیلی قرار داده است

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر