تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲

کاهش نرخ بیکاری زنان در دولت رئیسی

معاون زنان رئیس جمهور از کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری زنان خبر داد و گفت: نرخ بیکاری زنان در دولت سیزدهم از ۱۶ درصد به ۱۴ درصد رسیده است.

اقتصاد۲۴-انسیه خزعلی معاون معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، درباره حمایت دولت سیزدهم از مشاغل خُرد و خانگی به ویژه زنان اظهار کرد: دولت مردمی سیزدهم با رویکرد اشتغال‌آفرینی تسهیلات ویژه‌ای را برای بانوان فراهم کرده است که موجب شده ۲ درصد از نرخ بیکاری بانوان کاهش یابد و افزایش مشارکت اقتصادی بانوان را شاهد باشیم.
وی ادامه داد: ما از مسیر‌های مختلف تلاش کردیم که بحث اشتغال را پشتیبانی کنیم و از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت جهاد کشاورزی و دیگر وزارتخانه‌های مرتبط از جمله صمت و صندوق‌های مختلفی که در این زمینه مشارکت دارند، پشتیبانی‌ها انجام گرفته است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک با صندوق کارآفرینی امید در جمع خبرنگاران تصریح کرد: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید داشتیم که به طور کامل اجرایی شد و توانستیم با تقسیم تسهیلات خاص بانوان در استان‌های کشور، زنان محروم و سرپرست خانوار را از این تسهیلات بهره‌مند کنیم. امسال هم این برنامه ادامه خواهد داشت و با تفاهمی که با صندوق کارآفرینی امید امروز به امضا رسید امیدواریم افزایش تسهیلات در سال آینده را شاهد باشیم.

خزعلی درعین حال از افزایش سقف تسهیلات خبر داد و گفت: سقف تسهیلات خُرد پیش از این ۱۰۰ میلیون تومان بود که به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و در بحث تسهیلات کلان هم برای کارآفرینانی که می‌خواهند به صورت ویژه برنامه‌های کارگاهی گسترده‌ای در این زمینه داشته باشند از مسیر‌های مختلف پیگیری می‌کنیم.


بیشتر بخوانید:دولت رئیسی و وعده عجیب ایجاد ۱۱۰ هزار شغل در ماه


وی همچنین درباره میزان اشتغال ایجادی بانوان در سال جدید گفت: آمار کلی در اختیار وزارت کار است، ولی در صندوق کارآفرینی امید ۱۱ همت تسهیلات پرداخت شده که ۳۳ درصد آن مرتبط به زنان و خبر بسیار خوبی است.

معاون زنان رئیس جمهور از کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری زنان خبر داد و اعلام کرد: نرخ بیکاری زنان در دولت سیزدهم از ۱۶ درصد به ۱۴ درصد رسیده است.

امروز تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و صندوق کارآفرینی امید با هدف ارائه تسهیلات اشتغال به زنان سرپرست خانوار با اولویت مناطق محروم در سراسر کشور به امضا رسید.

منبع: ایسنا
ارسال نظر