تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۲

متهم شدن ۳ نفر در آمریکا به دلیل انتقال فناوری حساس به ایران

وزارت دادگستری آمریکا در دو پرونده جداگانه چند نفر را به تلاش برای صادرات غیرقانونی و طرح‌ریزی برای انتقال فناوری و اطلاعات حساس ایالات متحده به ایران و چین متهم کرد.

اقتصاد ۲۴- وزارت دادگستری آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد در دو پرونده جداگانه اتهاماتی را در رابطه با آنچه انتقال «طرح‌های پیچیده برای انتقال فناوری، کالا‌ها و اطلاعات حساس» به نفع دولت‌های چین و ایران دانسته، علیه چند تن مطرح کرده است.

بنا بر اعلام وزارت دادگستری آمریکا، در یکی از این پرونده‌ها در کالیفرنیا، چنگوانگ گونگ، یک شهروند آمریکایی ۵۷ ساله که در چین به دنیا آمده، به سرقت اسرار تجاری که برای استفاده توسط دولت ایالات متحده برای شناسایی پرتاب موشک‌های هسته‌ای و ردیابی موشک‌های بالستیک و مافوق صوت طراحی شده، متهم شده است.


بیشتر بخوانید: بلومبرگ: مقامات کاخ سفید می‌گویند تحریم نفت تهران را شُل کردند


بر اساس اسناد دادگاهی که در پرونده علیه این فرد دو تابعیتی ساکن شهر سن‌خوزه ثبت شده است، این فناوری «در صورت دستیابی بازیگران بین‌المللی به آن، برای امنیت ملی ایالات متحده خطرناک خواهد بود.»

به گزارش پایگاه خبری آکسیوس، گونگ به انتقال بیش از ۳۶۰۰ پرونده از شرکت تحقیق و توسعه لس‌آنجلس متهم است که از ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ در آنجا کار می‌کرد. ظاهرا این پرونده‌ها شامل طرح‌هایی برای ساخت حسگر‌های مادون قرمز است که در سیستم‌های فضایی ب

منبع: ایسنا
ارسال نظر