تاریخ انتشار: ۲۳:۰۲ - ۳۰ آذر ۱۴۰۲

تکرار ادعاهای بی‌اساس واشنگتن علیه تهران

معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل بدون اشاره به حمایت های کشورش از اسرائیل در شعله ور شدن دامنه جنگ میان این رژیم و گروههای مقاومت فلسطینی با ادعای اینکه "ما خواهان آرامش در سوریه هستیم"، ایران را بار دیگر متهم به حمایت از حملات گروههای مقاومت به پایگاهها و نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه کرد و خواستار توقف این حملات شد.

تکرار ادعاهای بی‌اساس واشنگتن علیه تهران

اقتصاد۲۴- رابرت وود سفیر و معاون نمایندگی ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل در امور سیاسی روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره خاورمیانه وسوریه به رغم تکذیب ادعای نقش تهران در حملات گروه‌های مقاومت علیه نیرو‌ها و پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران ادعا کرد: «درحالی که ما خواهان آرامش در سوریه هستیم، حملات گروه‌های شبه نظامی وابسته به ایران به نیرو‌ها و تاسیسات آمریکایی در عراق و سوریه را محکوم می‌کنیم. آمریکا در دفاع از خود به این حملات پاسخ داده است و مجددا تاکید می‌کنیم این حملات توسط گروه‌های همسو با ایران باید متوقف شود.»

پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند. گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا از جمله در عراق و سوریه و نیز نیرو‌های یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

نیرو‌های دریایی یمن نیز هشدار داده اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل بار‌ها تاکید کرده است: جمهوری اسلامی ایران در هیچ اقدام یا حمله‌ای علیه نیرو‌های آمریکایی دخالت نداشته است.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرده است: جمهوری اسلامی ایران هرگز در هیچ اقدام یا حمله‌ای علیه نیرو‌های نظامی آمریکا در سوریه یا جا‌های دیگر دست نداشته است. ایران همواره به تعهدات خود برای ارتقای صلح و امنیت در منطقه پایبند بوده است.

رابرت وود دیپلمات ارشد آمریکایی در سازمان ملل در ادامه سخنانش در نشست شورای امنیت افزود: درحالی که به پایان سال ۲۰۲۳ نزدیک می‌شویم، روند سیاسی سوریه به طرز ناامیدکننده‌ای مسدود شده است. مردم سوریه به شدت در رنج هستند. علاوه بر بررسی وضعیت سوریه در شورای امنیت، این جلسات نتایج کمی داشته است.

رابرت وود در تداوم سیاست‌های واشنگتن در قبال بشار اسد در سوریه، بار دیگر این دولت را متهم کرد و گفت: «بیش از ۱۲ سال است که رژیم اسد جنگی بیرحمانه علیه مردم سوریه به راه انداخته است. علاوه بر این، مردم سوریه هنوز از تأثیرات ویرانگر زمین‌لرزه‌های ماه فوریه در رنج هستند. با این حال، حکومت اسد به جای آغاز یک روند سیاسی، در چند ماه گذشته حملات خود را به مردم در شمال غرب سوریه افزایش داده است.»

معاون لیندا توماس گرینفیلد مدعی شد: «مسئولیت این جنگ بر عهده رژیم اسد است. تصاویر و گزارش‌های تلخ حملات شیمیایی حکومت به حومه دمشق تحت کنترل مخالفان هرگز از خاطر ما محو نخواهد شد. همچنین گلوله باران گسترده حمص، کشتار در حلب و بمباران اخیر غیرنظامیان در ادلب را فراموش نخواهیم کرد.»

او یادآور شد: مجمع عمومی اخیرا به قطعنامه‌ای رای داد که با همکاری آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در سوریه بود. این قطعنامه به جهان یادآوری می‌کند که استفاده از سلاح‌های شیمیایی، قتل‌های غیرقانونی، شکنجه، بدرفتاری، بازداشت‌های ناعادلانه، مفقود کردن اجباریو خشونت مبتنی بر جنسیت غیرقابل قبول است.


بیشتر بخوانید:  بیانیه جدید گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران


این دیپلمات آمریکایی در ادامه ادعاهایش افزود: «ما به اکثریت کشور‌های عضو سازمان ملل متحد می‌پیوندیم و این درخواست را از رژیم سوریه تکرار می‌کنیم تا فوراً همه افرادی که خودسرانه بازداشت شده‌اند را آزاد و درباره ده‌ها هزار مفقود اطلاعات ارائه کند. ما از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه خشونت به بدترین سطح خود از سال ۲۰۱۹ رسیده است، نگران هستیم. صد‌ها کشته غیرنظامی توسط حکومت و حمله روسیه در ادلب عمیقاً نگران کننده است.»

معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: در حالی که ما از تمدید سه ماهه طرح سازمان ملل با حکومت سوریه برای ارائه کمک بشردوستانه از طریق گذرگاه‌های باب السلام و الراعی برای دسترسی به مناطق نیازمند در شمال غرب سوریه استقبال می‌کنیم، همچنین تاکید می‌کنیم که این رویکرد مقطعی به طور کامل نیاز فوری بشردوستانه را برآورده نمی‌کند. ما همچنان بر اهمیت دسترسی قابل پیش بینی و پایدار تاکید می‌کنیم.

این دیپلمات آمریکایی اضافه کرد: آمریکا از نزدیک اعتراضات مردمی در سوریه را دنبال می‌کند، مانند زمانی که تظاهرات دموکراسی خواهان برای اولین بار در شهر درعا در مجاورت آن در سال ۲۰۱۱ شروع شد.

معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در پایان مدعی شد: مردم سوریه شایسته آینده‌ای هستند که برای آن بسیار سخت جنگیده اند، از جمله احترام به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/ برافراشته شدن پرچم سیاه در بیروت

فیلم/ سخنرانی کوبنده سید حسن نصرالله الهام بخش مقاومت

فیلم/ روایت سیدحسن نصرالله از اولین دیدار با امام خمینی (ره)

معرفی گاک ترامپچی ۱؛ سدانی زیبا با حضور هوآوی + عکس

عکس/ پست جدید صفحه سید حسن نصرالله

فیلم/ لحظه اعلام شهادت سید حسن نصرالله در شبکه‌های مختلف جهان

فیلم/گریه مجری شبکه المیادین با اعلام خبر شهادت سید حسن نصرالله

حماس شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

فیلم/لحظه اعلام خبر ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان از شبکه خبر

تسلیت وزارت امور خارجه ایران در پی شهادت نصرالله

پیام سیدحسن خمینی بعد از شهادت نصرالله

متن بیانیه حزب الله درباره شهادت سید حسن نصرالله

فوری/سید حسن نصرالله به شهادت رسید

عکس/برافراشتن پرچم سیاه با تصویر سید حسن نصرالله در بیروت

فیلم/دو انفجار شدید در بیروت پایتخت لبنان

واکنش بازار‌ها به حمله اسرائیل علیه لبنان/ بورس سرخ شد، طلا کانال ۴ میلیون را فتح کرد/ گمانه‌زنی درباره شهادت حسن نصرالله، با بازار‌های سرمایه چه کرد؟

فیلم ارتش اسرائیل از بمباران  ضاحیه بیروت

عکس‌های زیبای ترلان پروانه از جنوبگردی

سرطان واژن چیست و راه های درمان آن کدامند؟

پیام مهم رهبر انقلاب برای جنایت‌های رژیم صهیونیستی در لبنان

فیلم/ اولین بارش برف پاییزی در توچال

عکس/ توییت عجیب آشنا درباره سردار نیلفروشان

گزارش بورس امروز شنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۳

آمار مدیرعامل ایران‌خودرو از زیان این شرکت

هلدینگ صبا تامین، شرکتی دولتی با ۶۰۰ میلیارد تومان کاهش درآمد‌ فقط در یک سال/ آقای رئیس جمهور و وزیر تعاون در جریان هستید؟

فیلم/قطع خبرهای شبکه الجزیره و خبر اعلام رسمی ترور نصرالله توسط ارتش اسرائیل

شکایت علیرضا بیرانوند از باشگاه پرسپولیس

تصویری عجیب از فرماندهان اسرائیلی در زمان حمله به بیروت

طلا وارد کانال ۴ میلیونی شد

جزئیات بیانیه صهیونیست‌ها با ادعای ترور سید حسن نصرالله

فیلم/ بمب سنگرشکن اسرائیل چطور عمل می‌کند؟

آشنایی با بمب سنگرشکن اسرائیل در حمله به بیروت

اینفوگرافی/مردم کدام کشور‌ها به زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم تسلط بیشتری دارند؟

نگاهی به بیوگرافی و سوابق سیامک نمازی

عکس/توئیت منتسب به دختر سید حسن نصرالله درباره وضعیت پدرش

سیاست خاورمیانه‌ای ترامپ چگونه خواهد بود؟

عکس/ خانه دیدنی و تاریخی توسلیان در نطنز

از هر ۱۰۰۰ نوزادی که بدنیا می‌آیند، ۵ نفر آن‌ها کم شنوا هستند

سقوط میلیاردی قیمت آپارتمان در پردیس و پرند

فیلم / ویرانی گسترده بعد از حمله امروز صبح اسرائیل به جنوب لبنان

پایان تولید نوشابه کوکاکولا در ایران

عکس/ کاخ خورشید کلات نادری در خراسان

معرفی سلاح LOSAT؛ ضد تانک خودرویی سریع و مرگبار

عکس/دستور تخلیه فوری بیمارستان بهمن در بیروت

واکنش تند عارف به حمله شدید اسرائیل به لبنان

مرگ در معدن؛ روایتی از تنهاییِ کارگران و خانواده‌ی بازماندگانِ معدن بعد از پایانِ عملیات

دولت تکلیف یارانه نقدی را مشخص کرد؟

فیلم/ گزارش عجیب نفیسه کوهنورد از لحظات اولیه حمله اسرائیل

عکس/سقوط سنگ در جاده چالوس؛ پژو مچاله شد

اعضای شورای فقهی بانک مرکزی منصوب شدند