تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

خداحافظی با آگهی رایگان روی دیوار

دیوار با هدف افزایش کیفیت خدمات خود و منصفانه‌تر کردن هزینه آگهی‌ها برای کاربران، از اول فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ و هم‌راستا با نرخ تورم، از شیوه «قیمت‌گذاری پویا» استفاده خواهد کرد.

اقتصاد۲۴- آمار‌ها نشان می‌دهد که ۷۵ درصد از کاربران دیوار، آگهی‌های خود را به‌صورت کاملاً رایگان منتشر می‌کنند.

دیوار انتظار دارد که اجرای طرح قیمت‌گذاری پویا به افزایش کیفیت فهرست آگهی‌های دیوار نیز منجر شود؛ چرا که این شکل از قیمت‌گذاری می‌تواند ثبت آگهی‌های تکراری و نادرست یا غیرواقعی را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.
براساس آمار، از مجموع ۵۳ میلیون کاربر سالانه دیوار، حدود ۲۲ میلیون نفر آگهی‌گذار هستند. ۷۵ درصد از این ۲۲ میلیون نفر آگهی‌های خود را کاملاً رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای منتشر می‌کنند؛ ۲۰ درصد هم‌زمان از خدمات آگهی‌های رایگان و پولی استفاده می‌کنند و فقط ۵ درصد از آگهی‌گذارانی که از دیوار برای کسب‌وکار استفاده می‌کنند، برای همه آگهی‌های خود هزینه می‌پردازند.

دسترس‌پذیر کردن دیوار برای همه افراد و ارائه خدمات یکسان و باکیفیت به کاربران، از اهداف اصلی دیوار است. در همین راستا و با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی موجود، دیوار در سال ۱۴۰۳ برای این بخش از کاربران، به شرح زیر، هیچ‌گونه افزایش قیمت در خدمات خود حتی برای کاربران دارای پنل کسب‌وکاری نخواهد داشت:

همه آگهی‌های کاربران فعال در ۶ استان سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی و گلستان که براساس شاخص‌های اقتصادی و آمار‌های رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از استان‌های کم‌برخوردار کشور معرفی شده‌اند.

در دسته خودرو، همه آگهی‌های شامل برند-مدل‌هایی با میانگین قیمت ۱۸۰ میلیون تومان (درحال‌حاضر بیش از ۳۷ درصد آگهی‌های سواری و وانت در دیوار دارای میانگین قیمت ۱۸۰ میلیون تومان هستند).

در دسته املاک تهران، همه آگهی‌های ملک در منطقه‌های ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰.

کاربران می‌توانند سالانه چند آگهی رایگان منتشر کنند؟

هر کاربر دیوار سالانه امکان انتشار حداقل ۷۰ آگهی رایگان را در دسته‌بندی‌های مختلف دارد. این تعداد با هدف تأمین نیاز کاربران شخصی جهت استفاده از خدمات دیوار تعیین شده و به همین دلیل است که استفاده بیشتر از ۷۵ درصد کاربران از دیوار کاملاً رایگان است.


بیشتر بخوانید:بازار داغ خرید و فروش موی زنان


در طرح قیمت‌گذاری پویا، هزینه انتشار آگهی برای کاربران کسب‌وکاری دیوار در دسته‌هایی مانند املاک و خودرو، براساس ارزش ملک و خودروی آگهی‌شده تعیین می‌شود و متغیر خواهد بود. برهمین‌اساس:

کمترین نرخ ثبت آگهی خودرو برای کاربران کسب‌وکاری ۵۴ هزار تومان است و بیشترین نرخ ثبت آگهی در این دسته – که فقط شامل ۲ درصد از کل آگهی‌های این دسته در دیوار می‌شود – ۲۹۰ هزار تومان خواهد شد. بیشترین قیمت مربوط به آگهی‌ِ برند-مدل‌های لوکس (با میانگین قیمت بالای ۴ میلیارد تومان) است.

آگهی ۶۰ هزار تومانی برای املاک

کمترین نرخ ثبت آگهی ملک برای کاربرانی که از دیوار استفاده تجاری می‌کنند نیز ۶۰ هزار تومان است و بیشترین نرخ ثبت آگهی در دسته‌بندی املاک تهران که تنها شامل ۳/۷ درصد از کل آگهی‌های آپارتمان مسکونی تهران می‌شود، ۲۲۰ هزار تومان خواهد شد. این مبلغ مربوط به آگهی املاک در محلاتی از منطقه ۱ تهران است که میانگین قیمت ملک در این ناحیه بیش از ۴۰ میلیارد تومان است.

هدف اصلی دیوار از اجرای طرح قیمت‌گذاری پویا، منصفانه‌تر کردن خدمات دیوار و افزایش کیفیت آگهی‌ها با تعیین قیمت‌های متناسب با مصرف کاربران است. مانند سال‌های گذشته که بیش از ۹۰ درصد آگهی‌های کاربران این مجموعه در شهر‌های کم‌برخوردار از ۱۹ استان کشور، کاملاً رایگان در دیوار منتشر شده است، همچنان دیوار تلاش می‌کند تا شرایطی را فراهم کند که بخش بیشتری از شهروندان بتوانند از خدمات دیوار به شیوه‌ای عادلانه و منصفانه بهره ببرند.

منبع: اکونگار

ارسال نظر