تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری انجام شد؛

افتتاح مرکز رشد فناوری و توسعه صادرات منطقه آزاد ارس

ساختمان جدید «مرکز رشد فناوری و توسعه صادرات منطقه آزاد ارس» با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، امروز سه شنبه افتتاح شد.

اقتصاد24 - مرکز رشد فناوری و توسعه صادرات منطقه آزاد ارس در فضایی به وسعت یک هزار مترمربع احداث شده و ۲۵ شرکت دانش بنیان و فناور در آن مستقر هستند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در آئین افتتاح این مرکز گفت: این مجموعه که امروز توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد، مرکز رشد فناوری و توسعه صادارت ارس که جزو مراکز رشد پارک علم و فناوری است؛ در کنار این مجموعه اولین صندوق پژوهش و فناوری استان و مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ارس نیز شروع به کار کرد.

عبدالرضا واعظی افزود: صندوق پژوهش و فناوری ارس با سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس، پارک علم و فناوری استان و صندوق شکوفایی و یک شرکت دانش بنیان با هدف ارائه‌ی تسهیلات کم بهره به شرکت‌های دانش بنیان و فناوری، با سرمایه 30میلیارد ریال آغاز به کار می‌کند.

واعظی با بیان این‌که زمینی برای ایجاد شهرک فناوری جهت استقرار شرکت‌های دانش بنیان برای تولید و صادرات محصولات دانش بنیان اختصاص یافته است، گفت: سه پروژه مرکز رشد فناوری و توسعه ارس، صندوق پژوهش فناوری و شهرک فناوری در قالب پروژه‌ی بزرگ با عنوان هاب ارس برای استقرار تمامی شرکت‌های دانش بنیان کشور در منطقه‌ی آزاد ارس به بهره برداری می‌رسد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر