تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۳

مسافران نوروزی امسال چقدر خرج کردند؟

سفر‌های نوروزی همزمان با پایان تعطیلات نوروز۱۴۰۳ به پایان رسید و ۵۰میلیون نفر شب اقامت در اقامتگاه‌های رسمی و غیررسمی کشور به ثبت رسید.

اقتصاد۲۴- محمد باریکانی: ۱۰میلیون اقامت رسمی در هتل‌ها و مراکز رسمی گران‌قیمت و ۴۰میلیون اقامت نیز در مراکز غیررسمی نظیر مدارس و امامزاده‌ها و مراکز ارزان‌قیمت کشور ثبت شده است. این آمار البته بدون درنظرگرفتن اقامت‌های صورت‌گرفته در خانه‌های استیجاری برای گذراندن تعطیلات نوروزی است که احتمالا پذیرای ۳میلیون مسافر نوروزی بوده‌اند.

بررسی همشهری از آمار‌های موجود در معاونت گردشگری کشور و تخمین میزان گردش مالی گردشگران نوروزی که نصیب شهر‌ها و مقاصد گردشگری کشور شده است، مشخص می‌کند که ایرانی‌ها دست‌کم ۶۰هزار میلیارد تومان در سفر‌های داخلی نوروزی در مقاصد گردشگری کشور و در جوامع محلی هزینه کرده‌اند.

اما آمار سفر‌های نوروزی سال۱۴۰۳ چه تفاوتی با آمار سفر‌های نوروز ایرانی‌ها در سال گذشته داشته است؟ آیا سفر‌های داخلی با وجود گران‌بودن نسبت به سال گذشته، رشد داشته یا به‌دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان و وضعیت اقتصادی مردم کاهش داشته است؟ کدام شهر‌ها و استان‌ها امسال رکورد سفر‌های داخلی را شکستند؟ چه تعداد خودرو روزانه در جاده‌های کشور تردد کرده و وضعیت سفر‌های نوروزی۱۴۰۳ چگونه بود؟

منبع: همشهری آنلاین
ارسال نظر