تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۳

معرفی انواع ابزار بادی مورد استفاده در صنعت

ابزارهای بادی یا پنوماتیک، شامل مجموعه ابزارآلاتی هستند که انرژی لازم برای کار را از طریق هوای فشرده و کمپرسور باد تأمین می‌کنند. این ابزارها، تنوع زیادی دارند و استفاده از آن‌ها مقرون‌ به ‌صرفه است. ایمنی آن‌ها بالا بوده و دامنۀ کاربرد گسترده‌ای دارند. در حال حاضر، انواع ابزار بادی در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. از دندانپزشکی گرفته تا صنایع سنگین مانند خودروسازی و صنایع چوب، انواع ابزار های بادی را به کار می‌برند.

اقتصاد۲۴-ابزارهای بادی یا پنوماتیک، شامل مجموعه ابزارآلاتی هستند که انرژی لازم برای کار را از طریق هوای فشرده و کمپرسور باد تأمین می‌کنند. این ابزارها، تنوع زیادی دارند و استفاده از آن‌ها مقرون‌ به ‌صرفه است. ایمنی آن‌ها بالا بوده و دامنۀ کاربرد گسترده‌ای دارند. در حال حاضر، انواع ابزار بادی در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. از دندانپزشکی گرفته تا صنایع سنگین مانند خودروسازی و صنایع چوب، انواع ابزار های بادی را به کار می‌برند

تولزیاب به عنوان یکی از فروشندگان مستقیم و بدون واسطه، انواع ابزارآلات بادی را عرضه می‌کند. کلیۀ این ابزارها شامل خدمات پس از فروش هستند که شما می‌توانید با دریافت مشاورۀ خرید، بهترین ابزار بادی را برای کار خود تهیه نمایید.

معرفی انواع ابزار بادی و کاربرد آن‌ها

آشنایی با انواع ابزار بادی و کاربرد آن‌ها در صنایع مختلف

انواع ابزار بادی با استفاده از نیروی هوای فشرده کار می‌کنند. این ابزارها به عنوان یکی از انواع ابزارهای پرقدرت به شمار می‌روند. نحوۀ کارکرد ابزارهای پنوماتیک به این صورت است که از نیروی هوای فشرده شده در کمپرسور برای ایجاد گشتاور و چرخش در موتور استفاده می‌کنند. نیروی انواع ابزار های بادی به نوع کمپرسور و حجم آن وابسته است. کاربرد ابزار بادی در ابتدا محدود بود اما با گذشت زمان و با شناخت مزیت‌های آن‌ها، کاربردهای مختلفی پیدا کردند. وزن سبک، ایمنی بیشتر و قیمت مناسب، از مزیت‌های این ابزارها هستند. در ادامه با انواع مختلف ابزارهای بادی آشنا می‌شویم.

بکس بادی

یکی از پرکاربردترین انواع ابزار بادی، بکس بادی است. این ابزار در باز و بسته کردن انواع پیچ در خودروها، کامیون‌ها، خط تولید کارخانه‌ها و اسکلت فلزی ساختمان کاربرد دارد. مهم‌ترین ویژگی که یک آچار بکس بادی را از نمونه‌های دیگر متمایز می‌کند، موتور قدرتمند آن است. گشتاور بالا و مصرف کم، دو ویژگی مهم در انواع بکس بادی هستند. بدنۀ این آچارها، طراحی مقاومی دارند تا بتوانند در برابر ضربات احتمالی دوام داشته باشند. برای استفاده از این ابزار تنها به یک کمپرسور هوا نیاز خواهید داشت. انواع بکس بادی بر اساس ظرفیت ابزارگیر آن‌ها می‌شود. قیمت بکس بادی به برند، وزن، قدرت موتور و کیفیت ساخت آن بستگی دارد.

آچار بوکس بادی و کاربرد آن در خودروسازی

پیچ گوشتی بادی

پیچ گوشتی بادی مجهز به موتور قدرتمندی است که گشتاور بالایی تولید می‌کند. این ابزار برای باز و بسته کردن پیچ ‌و مهره‌های مختلف و حتی پیچ‌های سفت و زنگ ‌زده کاربرد دارد. اگر در کارگاه خود کمپرسور هوا دارید، حتماً به فکر تهیۀ یک پیچ گوشتی بادی نیز باشید. این ابزار در مصارف کارگاهی و خانگی، کاربرد زیادی دارد. همچنین در خط تولید کارخانه‌های بزرگ، تعمیر و نگهداری ماشین‌های سنگین، کارگاه‌های نجاری و مکانیکی‌ها، عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد. پیچ گوشتی‌های بادی دارای دوام بالا، صدای کم و کارایی زیاد بوده و با عملکرد بدون لرزش، قدرت کافی برای بستن و باز کردن پیچ‌ها را فراهم می‌کنند.

پیچ گوشتی به عنوان یکی از بهترین انواع ابزار بادی

آچار جغجغه بادی

آچار جغجغه بادی، ابزاری پرکاربرد است که به خاطر بدنۀ کوچک و وزن کم، قادر به نفوذ به محدودترین نقاط برای باز و بسته کردن پیچ‌هاست. نیروی مکانیکی تولید شده توسط آن، به صورت چرخشی و برای پیچاندن پیچ ‌و مهره‌ها استفاده می‌شود. جغجغه بادی، سرعت بالایی دارد و در صنایع و کارگاه‌های مختلف مانند تعمیرگاه‌ها، مکانیکی‌ها، خطوط تولید و مونتاژ استفاده می‌شود. برای خرید جغجغه بادی به فشار کاری آن دقت کنید. شما می‌توانید انواع آچار بادی را با توجه به نوع کاربری و فشار کاری مورد نظرتان انتخاب کنید.

دریل بادی

یکی دیگر از انواع ابزار بادی، دریل است. دریل بادی، یکی از ابزارآلات پرکاربرد در صنعت است که با هوای فشرده از کمپرسور باد کار می‌کند. دریل‌های بادی دارای قدرت زیادی بوده و کیفیت ساخت بالایی دارند. از دریل بادی صنعتی در خطوط تولید و مونتاژ با حجم کاری بالا، کارگاه‌ها و کارخانه‌های مجهز به پمپ باد، استفاده‌های زیادی می‌شود. موتور قوی با تعداد دور مناسب و کاربری مورد نیاز، کارایی دریل‌های بادی را دوچندان می‌کند. هنگام خرید دریل بادی به کیفیت ساخت و دوام آن دقت نمایید تا بتوانید در طول ساعات کاری متمادی، به راحتی از آن استفاده کنید.

انواع مختلف دریل بادی پرکاربرد در صنایع

فرز بادی

فرز و مینی فرز، از دیگر ابزارهای بادی پرکاربرد در صنایع هستند که هر کدام، ویژگی‌ها و قابلیت‌ها منحصر به ‌فردی دارند. در حالت کلی می‌توان این ابزارآلات بادی را در چهار دستۀ فرز آهنگری، فرز نجاری، فرز انگشتی و فرز مینیاتوری تقسیم ‌بندی کرد. این فرزها با توجه به اندازه و قدرت، از صنایع سنگین مانند آهنگری تا انجام کارهای هنری و جواهرسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فرزهای بادی دارای استهلاک پایین هستند و در مقایسه با نمونه‌های برقی، ایمنی بالایی دارند. وزن کمتر، قدرت زیاد، دوام بالا و قیمت مناسب، از ویژگی‌های این ابزارها هستند.

پرچ کن بادی

پرچ کن بادی، دستگاهی است که برای اتصال دو قطعۀ فلزی نازک استفاده می‌‎شود. این ابزارها برای یک فرآیند درج مهره با سرعت بالا طراحی شده‌اند که استفاده از آن، سرعت تکمیل کار را به شدت افزایش می‌دهد. پرچ ‌کن‌های بادی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دلیل سبک بودن، استفادۀ راحت و بهینه‌تری دارند. بر خلاف تصور، انواع ابزار بادی دارای قدرت زیادی هستند و دست ‌کمی از نمونه‌های برقی مشابه ندارند. کورس یا نیروی این ابزار قابل کنترل بوده و بسته به طول مهره و ضخامت قطعات کار قابل تنظیم است.

پرچ کن بادی به عنوان ابزاری سریع در صنعت

چکش بادی

چکش بادی، یکی دیگر از انواع ابزار بادی است که به عنوان یکی از ابزارآلات خاص در صنعت شناخته می‌شود. این ابزار، وسیله‌ای مکانیکی برای وارد کردن ضربه به سطوح صاف و سازه‌هاست که منجر به تخریب آن سطح می‌شود. البته توانایی‌ها و قابلیت‌های این ابزار محدود به این مورد نیست و در صنایع مختلف مانند راه‌ و ساختمان، شهرسازی و امور هنری نیز کاربرد دارد. این چکش‌ها به دو گروه اصلی ضربه‌ای و گردون تقسیم می‌شوند. چکش‌های ضربه‌ای عمدتاً برای تخریب استفاده می‌شوند. در حالی که مدل‌های گردون برای کار روی سطوح صاف به کار می‌روند. برای اطلاع از ویژگی‌ها و قیمت چکش بادی می‌توانید به فروشگاه تولزیاب مراجعه کنید.

سنباده و پولیش بادی

سنباده و پولیش از انواع ابزار های بادی هستند که در صنایعی مانند نجاری، صافکاری و سنگ ‌کاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سنباده‌ها نسبت به مدل‌های معمولی، بازدهی بیشتری دارند که امکان کارکرد طولانی‌ مدت را برای آن‌ها فراهم کرده‌اند. سنباده‌های بادی نیز انواع مختلفی دارند که مدل‌های نواری و اوربیتال، از پرکاربردترین ‌آن‌ها هستند. سنبادی‌های اوربیتال به شکل دایره‌‌ای نوسان کرده و می‌توانند در هر جهتی حرکت کنند. در مقابل، سنباده‌های نواری برای صیقلی کردن سطوحی که دارای محدودیت فضا هستند، به کار می‌روند. این ابزارها در مقایسه با نمونه‌های برقی، وزن کمتری داشته و به همین دلیل، در همه جا قابل استفاده هستند.

چسب زن بادی

چسب زن بادی، یک ابزار تزریق چسب است که جایگزینی ایده ‌آل برای چسب ‌زن‌های دستی به شمار می‌رود. چسب ‌زن‌های معمولی شاید برای کارهای عمومی مناسب باشند اما وقتی که وسعت کار افزایش می‌یابد، بهترین تصمیم، استفاده از انواع چسب زن بادی است. این دستگاه با فشار باد کار می‌کند و برای تزریق چسب نیاز به مصرف انرژی زیادی ندارد. همچنین در بسیاری از موارد، کنترل روی میزان و حجم تزریق چسب، یک امر مهم تلقی می‌شود. در کارخانجات و کارگاه‌هایی که با چسب آکواریوم سروکار دارند، داشتن یک دستگاه چسب زن بادی ضروری به نظر می‌رسد.

برای انتخاب هر محصول لازم است ابتدا در مورد ویژگی‌ها و عملکرد آن تحقیق کنید. همچنین اطلاع در مورد مکانیزم اثر، اجزاء و ویژگی‌های آن‌ها نیز حائز اهمیت است. برای خرید انواع ابزار بادی لازم است دقت کافی به خرج دهید تا بهترین گزینه را تهیه نمایید. برای اطلاع از ویژگی‌ها و مشخصات انواع ابزار های بادی می‌توانید به وبسایت تولزیاب مراجعه کنید.

ارسال نظر