تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

قیمت حدودی آپارتمان‌های نقلی در تهران

واحد‌های مسکونی با سطح زیربنا کمتر از ۸۰ مترمربع، سهم ۵۷.۷ درصدی از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند و آپارتمان‌های ۶۰ تا ۷۰ متری نیز، با سهم ۱۵.۵ درصد بیشترین معامله را داشتند، البته واحد‌های ۵۰ تا ۶۰ متری نیز با سهم ۱۵ درصدی، دومین گزینه برای اکثریت خریداران ملکی بوده است.

اقتصاد۲۴- بررسی داده‌های بانک مرکزی از گزارش تحولات بازار مسکن در شهر تهران در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که در این ماه، ۱۵۰۸ فقره معامله صورت گرفته است.
در مدت زمان مذکور، واحد‌های مسکونی با سطح زیربنا کمتر از ۸۰ مترمربع، سهم ۵۷.۷ درصدی از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند و آپارتمان‌های ۶۰ تا ۷۰ متری نیز، با سهم ۱۵.۵ درصد بیشترین معامله را داشتند، البته واحد‌های ۵۰ تا ۶۰ متری نیز با سهم ۱۵ درصدی، دومین گزینه برای اکثریت خریداران ملکی بوده است.

در این میان، واحد‌های با سطح مساحت بالاتر از ۲۰۰ مترمربع زیربنا نیز خریداران خاص خود را داشته و ۲ درصد از معاملات را در برگرفته‌اند، اما در مجموع، توانایی اکثریت خریداران به آپارتمان‌های کمتر از ۱۳۰ مترمربع می‌رسد.

واحدی با ۶۰ مترمربع زیربنا و ۱۸ سال ساخت در محله مخصوص، ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و در محله سلسبیل، واحدی ۶۸ متری و ۲۵ سال ساخت، ۳ میلیارد و ۴۲۹ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.
در میدان حر، واحدی زیرهم‌کف، ۶۰ متری و ۲۲ سال ساخت، ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و در محله استادمعین، واحدی ۶۳ متری و ۱ سال ساخت، ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در کوی فردوس، برای واحدی با ۶۰ مترمربع زیربنا و ۱۵ سال عمربنا، ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و در محله نارمک، برای آپارتمانی ۷۰ متری و ۲۱ سال ساخت، ۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

منبع: اکوایران

ارسال نظر