تاریخ انتشار: ۰۰:۰۷ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

قدرتمندترین، سریعترین و کمیاب‌ترین خودرو‌های هایپر کار جهان +مشخصات فنی و عکس

«هایپرکارها» که اخیراً نام آن‌ها را بیشتر می‌شنویم، قوی‌ترین، سریع‌ترین و کمیاب‌ترین وسایل نقلیه جهان هستند. خودرو‌های هایپر کار به وسایل نقلیه‌ای اشاره دارد که به منظور افزایش بهره‌وری و انجام فعالیت‌های چندگانه در کاربرد‌های مختلف طراحی شده‌اند. این خودرو‌ها معمولاً دارای ویژگی‌هایی مانند اتصال به اینترنت، فناوری‌های هوشمند، سیستم‌های خودران، و فضای کارآمد و انعطاف‌پذیر هستند.


اقتصاد۲۴، الهام جوادی- مثال‌هایی از خودرو‌های هایپر کار شامل خودرو‌های الکتریکی هوشمند با امکانات پیشرفته‌ای مانند Tesla Model S یا Tesla Model X می‌شوند که از فناوری‌های هوشمند، خودرانی جزئی و اتصال به اینترنت برای ارتباطات بی‌سیم بهره می‌برند.
ظهور هایپر کار‌ها انقلابی در صنعت خودروسازی به وجود آورد. این خودرو‌ها در نوع خود شگفتی ساز دنیای مهندسی بودند و از لحاظ قدرت یک سر و گردن از سوپراسپرت‌ها بالاترند.

ویژگی‌های خودرو‌های هایپر کار

ویژگی‌هایی که خودرو‌های هایپر را از دیگر خودرو‌ها متمایز می‌سازد امکانات و تکنولوژی‌هایی است که در خودرو‌های دیگر پیدا نمی‌شود و برای افرادی که به دنبال بهره‌وری بیشتر و امکانات پیشرفته در خودرو خود هستند، قطعا این ویژگی‌ها بسیار جذاب است.

برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:
۱. اتصال به اینترنت: این خودرو‌ها معمولاً از امکانات اتصال به اینترنت برای فراهم کردن ارتباطات بی‌سیم، دانلود به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، و دسترسی به خدمات آنلاین مختلف استفاده می‌کنند.

۲. سیستم‌های خودران: برخی از خودرو‌های هایپر کار از فناوری‌های خودرانی بهره می‌برند که به راننده این امکان را می‌دهد تا در برخی از شرایط ترافیکی، خودرو به طور خودکار رانندگی کند.

۳. فناوری هوشمند: از طریق استفاده از فناوری‌های هوشمند مانند صفحات لمسی بزرگ، رابط کاربری ساده و کارآمد و سیستم‌های صوتی پیشرفته، امکانات بیشتری به راننده و سرنشینان ارائه می‌دهند.

۴- سیستم‌های امنیتی پیشرفته: این شامل سیستم‌های تشخیص تصادف، تشخیص پیش‌رونده، سیستم‌های ضدسرقت و دوربین‌های دید به عقب می‌شود.

۵. مدیریت انرژی: از طریق استفاده از سیستم‌های مدیریت انرژی هوشمند، این خودرو‌ها توانایی بهره‌وری بیشتر از سوخت یا انرژی الکتریکی را دارند.

۶. سیستم‌های اطلاعاتی پیشرفته: شامل سیستم‌های ناوبری GPS، اطلاعات ترافیک زنده، سیستم‌های صوتی پیشرفته، و اتصال به تلفن همراه برای دسترسی به اطلاعات و سرویس‌های مختلف.

این ویژگی‌ها تنها چند مورد از ویژگی‌هایی هستند که خودرو‌های هایپر کار ممکن است داشته باشند. همچنین، این خودرو‌ها معمولاً از طراحی مدرن و خاصی برخوردارند که باعث افزایش جذابیت ظاهری آن‌ها می‌شود.

در ادامه با ۱۰ خودرو هایپر کار که از قدرتمندترین، کمیاب‌ترین و سریع‌ترین خودرو‌های تولید شده تاکنون هستند آشنا می‌شویم.

مک لارن F۱

این وسیله نقلیه خاص که به عنوان مدلی که کلاس هایپرکار را آغاز کرد، توسط گوردون موری، طراح خودرو‌های مسابقه فرمول ۱ طراحی شده است. مک لارن F۱ که در سال ۱۹۹۲ عرضه شد، اولین خودروی تولیدی با شاسی مونوکوک فیبر کربنی است.

این مدل که با رانندگی مرکزی و موقعیت صندلی ۳ نفره عرضه شد، با موتور ۶.۱ لیتری V۱۲ خود ۶۱۸ اسب بخار قدرت تولید کرد.

مک لارن F۱ رسما در مارس ۱۹۹۸ به حداکثر سرعت ۳۹۱ کیلومتر در ساعت دست یافت. این سرعت رکورد جهانی بود تا اینکه بوگاتی ویرون در سال ۲۰۰۵ با سرعت ۴۰۷.۱۶ کیلومتر در ساعت از مک لارن سبقت گرفت.

بوگاتی شیرون

شیرون اولین بار در نمایشگاه بین المللی خودرو ژنو ۲۰۱۶ در معرض دید همگان قرار گرفت.
شیرون با موتور هشت لیتری W۱۶، توان خروجی ۱۵۰۰ اسب بخار و گشتاور فوق العاده بالای ۱۶۰۰ نیوتن متر و طیف وسیعی از نوآوری‌های فنی، استاندارد‌های جدیدی را از هر نظر به خود اختصاص داده است.
حداکثر سرعت شیرون برای استفاده در بزرگراه ۴۲۰ کیلومتر در ساعت است.

مرسدس بنز AMG ONE

پنج سال طول کشید تا مرسدس AMG Project ONE، که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد، به تولید برسد.
این خودرو دارای نسخه اصلاح شده موتور شش سیلندر هیبریدی توربوشارژ ۱.۶ لیتری است که در خودروی مسابقه‌ای F۱ لوئیس همیلتون برنده چندین قهرمانی است.

این مدل با سیستم چهار چرخ محرک ۱۰۴۸ اسب بخار قدرت ارائه می‌دهد. AMG ONE با رسیدن به حداکثر سرعت ۳۵۹ کیلومتر در ساعت، در ۲.۹ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.


بیشتر بخوانید:  جدیدترین محصول مزدا به ایران می رسد؟ + عکس


مک لارن سنا

این مدل که به لطف ساختار آیرودینامیک و فیبر کربنی آن تقریباً ۱۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد، به یک موتور ۴.۰ لیتری توئین توربو V۸ با قدرت ۷۸۹ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر مجهز شده است.
مک لارن سنا می‌تواند در ۲.۸ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد.

کونیگزگ آگرا

مدل آگرا شرکت خودروسازی سوئدی کونیگزگ در سال ۲۰۱۰ معرفی شد.

اگرا با یک موتور ۵.۰ لیتری توئین توربو V۸ طراحی شده توسط این شرکت، قدرت ۱۳۸۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۲۸۰ نیوتن متر را ارائه می‌دهد.
آگرا RS با وزن ۱۴۰۰ کیلوگرم با شتاب ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳۶.۴۴ ثانیه رکورد جهانی را شکست.
در اواخر سال ۲۰۱۷ نیز با رسیدن به سرعت ۴۴۷.۲ کیلومتر در ساعت، رکورد بالاترین سرعت بوگاتی ویرون سوپر اسپرت را شکست.

پاگانی هوایرا

هوایرا که دارای بدنه مونوکوک ساخته شده از فیبر کربن و تیتانیوم است، کمتر از ۱۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد.


بیشتر بخوانید: عجیب‌ترین خودروی تاریخ بی ام و + عکس


پاگانی هوایرا BC مجهز به موتور V۱۲ Bi-Turbo است که توسط مرسدس AMG مخصوص پاگانی ساخته شده است و می‌تواند بیش از ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند. این خودروی خاص که تنها ۲۰ دستگاه از آن تولید شده در ۲.۳ ثانیه به ۰ تا ۱۰۰ می‌رسد و از جمله مدل‌هایی است که به دلیل تولید محدود دسترسی به آن دشوار است.

پورشه ۹۱۸ اسپایدر

موتور ۴.۶ لیتری V۸ این خودرو با خنک کننده طبیعی توسط دو موتور الکتریکی پشتیبانی می‌شود.
پورشه ۹۱۸ اسپایدر ۸۸۷ اسب بخاری در آزمایشی در سال ۲۰۲۰ موفق شد ظرف ۱ دقیقه پس از برخاستن از زمین به سرعت ۳۴۵ کیلومتر در ساعت برسد.
اگرچه گفته شده بود که این وسیله نقلیه که در سال ۲۰۱۵ عرضه شد، در ۲.۶ ثانیه از صفر به ۱۰۰ رسید و در ۷.۲ ثانیه به سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت رسید، اما این زمان‌ها در تست‌های مستقل ۲.۳ ثانیه و ۷ ثانیه اندازه گیری شد.

گوردون موری T.۳۳

گوردون موری T.۳۳  برادر کوچکتر T.۵۰، هایپرکار سه سرنشینه پرچمدار مک لارن F۱ است.
موتور ۳.۹ لیتری ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۴۵۱ نیوتن متر گشتاور در T.۳۳ تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود از این وسیله نقلیه تنها ۱۰۰ نمونه تولید شده است.

لافراری

اولین ابرخودروی هیبریدی فراری است. این خودرو دارای موتور ۶.۳ لیتری V۱۲ احتراق داخلی است که ۷۸۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.
این وسیله نقلیه با پشتیبانی از سیستم هیبریدی به ۹۵۰ اسب بخار قدرت می‌رسد. این قدرت باعث می‌شود خودرو در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۰ تا ۱۰۰ برسد.
لافراری با موتور هیبریدی می‌تواند به سرعت بیش از ۳۵۰ کیلومتر برسد. از این خودرو تنها ۵۰۰ دستگاه در جهان تولید شده است.

استون مارتین والکری

والکر‌ی دارای یک موتور ۶.۵ لیتری V۱۲ با خنک کننده طبیعی است و ۱۰۰۰ اسب بخار (۷۴۶ کیلووات) قدرت تولید می‌کند و با پشتیبانی از موتور‌های الکتریکی خود، مجموع قدرت تولید را تا ۱۱۶۰ اسب بخار (۸۶۵ کیلووات) و گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر افزایش می‌دهد.

ارسال نظر