تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۸
نماینده شاهین‌شهر در مجلس:

کم هزینه‌ترین مسیر برای عبور از تحریم‌ها توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اصلی‌ترین راه و حتی کم هزینه‌ترین مسیر برای پیشرفت اقتصاد کشور که عبور از تحریم‌ها هم در آن مستتر است، توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

اقتصاد24- حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به خبرنگار اقتصاد24 گفت: این صندوق می‌تواند نقش مهمی در شکوفایی این شرکت‌ها و رسیدن کشور به قله‌های رفیع دانش‌بنیان ایفا کند به شرط آنکه در مسیر تعیین شده گام بردارند و بیش از اینها به شرکت‌های دانش‌بنیان بها دهند تا اقتصاد آینده کشور به دست این شرکت‌ها به رونق و شکوفایی برسد.

وی نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تعالی اقتصادی کشور را مهم توصیف کرد و در عین حال در توصیه‌ای به این شرکت‌ها گفت: پیشنهاد من به این شرکت‌ها این است که در هیچ کاری ناامید نشوند زیرا آن‌ها توانایی این کار را دارند که برای هر قفلی، کلید متناسب با آن را بسازند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه به چگونگی مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در گذر از تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین راه و حتی کم هزینه‌ترین مسیر برای پیشرفت اقتصاد کشور که عبور از تحریم‌ها هم در آن مستتر است، توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان است. لذا هرچقدر ما در این بخش‌ هزینه‌ کنیم، به نوعی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و این مسئله برای آینده کشور یک امر ضروری و حیاتی بشمار می‌آید.

حاجی دلیگانی در ادامه به توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان در رفع محدودیت‌ها اشاره کرد و با ذکر مثالی گفت: من چند هفته پیش بازدیدی از چند شرکت‌ دانش بنیان داشتم و به عینه دیدم که برخی از این شرکت‌ها توانسته‌اند قطعاتی از خودرو را تولید کنند که اکنون به واسطه تحریم‌ها نمی‌توانیم آنها را وارد کنیم و همین مسئله در افزایش قیمت خودرو و نیز کاهش تیراژ در این صنعت تاثیرگذار بوده است. بنابراین شرکت‌های دانش بنیان از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردارند که اگر این ظرفیت‌ها احصا و شناسایی شوند می‌توانند صنایع کشور از این وضعیت خارج کنند.

وی در پایان در خصوص میزان پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های اخیر گفت: این شرکت‌ها به میزان توجهی که به آن‌ها شده پیشرفت کرده‌اند اما اگر قرار باشد این پیشرفت بیش از اینها باشد باید نگاه‌ها و توجهات به اهمیت این شرکت‌ها هم افزایش پیدا کند.
ارسال نظر