تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

فاجعه هولناک فرونشست زمین در اصفهان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان گفت: حدود ۲۱۸ درصد حوادث ناشی از نشست زمین در این کلانشهر در ۲ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

اقتصاد۲۴-محمد شریعتی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار کرد: در ۲ ماه سال جاری تکرار حادثه فرونشست و نشست زمین و عواقب ترمیم، لوله‌گذاری و ایمن‌سازی برای دستگاه‌های دارای تأسیسات زیرزمینی همچون آب و فاضلاب و شرکت گاز در اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۱ مورد بود، افزایش یافته است.

شریعتی ادامه داد: از روز نخست سال جاری به طور متوسط روزانه یک حادثه نشست در شهر اصفهان رخ داده است، در ماه گذشته (اردیبهشت) با ۳۵ حادثه ناشی از نشست زمین مواجه شدیم که نسبت به فروردین سال جاری ۱۸ درصد افزایش داشت که این امر هشدار جدی برای مسئولان امر است.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۲۱۸ درصد حوادث ناشی از نشست زمین (فروچاله) در این کلانشهر در ۲ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، افزود: همچنین گودبرداری ساختمان، تخریب غیراصولی، ریزش و فرونشست در ماه گذشته افزایش یافت.

چندین فرونشست از ابتدای سال تاکنون

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان گفت: شنبه هفته جاری یک مورد حادثه نشست زمین ناشی از پس‌زدگی لوله فاضلاب و تخریب در خیابان پروین اصفهان گزارش شد که در حال حاضر هنوز عملیات لوله‌گذاری و ترمیم این حادثه در حال تکمیل است.


بیشتربخوانید:۵۷ هزار کیلومترمربع از کشور در معرض خطر فرونشست زمین


وی ادامه داد: اواسط هفته گذشته نیز نشست زمین ناشی از شکستگی خط لوله فاضلاب در خیابان آپادانا اول (شهید قدوسی) و خیابان شهیدان کاظمی سبب بروز حادثه برای یک دستگاه اتوبوس و فرورفتگی آن داخل زمین شد. پیش از این نیز نشست زمین در چهارراه نظر، خیابان‌های علامه امینی، امام خمینی (ره) و حکیم، ملک‌شهر، اتوبان آقابابایی و بلوار صُفه اصفهان اتفاق افتاده است.

منبع: همشهری آنلاین
ارسال نظر