تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
خرید آپارتمان در بوشهر با چه بودجه‌ای امکان‌پذیر است؟

جدیدترین قیمت خانه در بوشهر + جدول

آخرین گزارش مرکز آمار ایران از تورم مسکن در مراکز استان‌ها نشان می‌دهد بوشهر طی بهار ۱۴۰۰ رتبه شانزدهم را داشته است. اما اکنون با چه بودجه‌ای می‌توان در بوشهر خانه خرید؟

اقتصاد۲۴- قیمت مسکن طی دهه‌های گذشته در تمام شهر‌های ایران روند افزایشی داشته، اما این رشد قیمت به یک اندازه نبوده است.
گزارش مرکز آمار ایران از تورم مسکن مراکز استان‌ها طی بهار ۱۴۰۰ حاکی از آن است که شهر تهران در این مقطع پرچمدار افزایش قیمت مسکن بوده و جایگاه دوم و سوم نیز متعلق به اصفهان و تبریز است.
در این بین، شهر‌های کوچک‌تری مانند بوشهر نوسان قیمت کمتری پیدا کرده‌اند. بوشهر در بهار ۱۴۰۰ در رتبه شانزدهم تورم مسکن قرار داشته است. اما اکنون برای خرید خانه در شهر بوشهر چه بودجه‌ای باید در نظر گرفت؟

قیمت خانه در بوشهر

بررسی آگهی‌های فروش مسکن در شهر بوشهر نشان می‌دهد اکنون با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان در این شهر آپارتمان خریداری کرد. اکنون مالک آپارتمانی ۸۰ متری در محدوده جمهوری اسلامی، واحد ۱۷ ساله خود را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است.
اگر متقاضیان بودجه‌ای بین دو تا سه میلیارد داشته باشند، گزینه‌های بیشتری از آپارتمان‌های متوسط‌متراژ در سبد خرید آن‌ها قرار می‌گیرد.


همچنین داشتن مبلغی بین سه تا چهار میلیارد تومان احتمال خرید آپارتمان‌هایی با متراژ بالاتر از ۱۰۰ متر را بیشتر می‌کند. اکنون آپارتمانی ۱۰۰ متری در محله توحید که ساخت آن به سال ۱۳۸۷ بازمی‌گردد، سه میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.
در همین حال، قیمت آپارتمان ۱۰۷ متری و ۱۳ ساله دیگری در محدوده عاشوری سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

در این بین اگر خریداران بودجه بالاتر از چهار میلیارد تومان داشته باشند، می‌توانند آپارتمان‌هایی بزرگ‌متراژ و نوساز خریداری کنند. به عنوان مثال، در حال حاضر قیمت آپارتمانی ۱۱۰ متری و تازه‌ساز در محدوده نیایش چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر