تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
عضو هیئت رئیسه مجلس:

مهم‌ترین چالش مجلس دوازدهم، احیای جایگاه مجلس است

این تنوع مجلس اگرتوام با اخلاق حرفه‌ای و اسلامی که لازمه حضور در مجلس است، نباشد، چالش بزرگی برای مجلس به وجود می‌آید.

اقتصاد۲۴- غلامرضا نوری قزلجه نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار تدبیر ۲۴ در مورد چالش‌های پیش روی مجلس دوازدهم گفت: مهم‌ترین چالش برای مجلس دوازدهم، احیای جایگاه مجلس است. موضوع دیگر، ترکیب مجلس است؛ این مجلس از لحاظ سیاسی دارای تنوعی است که می‌تواند مثبت باشد. در واقع با این ترکیب موضوعات مطرح شده در صحن با موافقت‌ها و مخالفت‌های منطقی و عقلایی مواجه کند و در نهایت منجر به گرفتن تصمیمات خوبی شود.

این عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس ادامه داد: از سوی دیگر این تنوع مجلس اگرتوام با اخلاق حرفه‌ای و اسلامی که لازمه حضور در مجلس است، نباشد، چالش بزرگی برای مجلس به وجود می‌آید.

نماینده مردم بستان آباد در استان آذربایجان شرقی افزود: چالش امروز جامعه، چالش مجلس هم هست؛ از جمله مسائل اقتصادی و معیشتی مردم که بسیار جدی است و قطعا برای مجلس هم باید چالش باشد.

غلامرضا نوری قزلجه در مورد اینکه چه مسائلی باید در اولویت کاری مجلس دوازدهم قرار بگیرد، گفت: اول از هم سامان دهی مسائل اقتصادی است که باید در اولویت قرار گیرد. سپس روابط بین الملل، بحث تحریم ها، حوزه نقل و انقال پول، مسائل مالی، جذب سرمایه گذاری‌های خارجی، رفع موانع تولید در داخل کشور و اصلاح برخی قوانینی که در حوزه مالیات اتفاق افتاده است.

وی افزود: توجه به قوانین و مقرراتی که در جهت رفع فساد اداری و به طور کلی رفع فساد عام در کشور است هم بایستی در دستور کار مجلس دوازدهم قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس در مورد برنامه‌های مجلس در حوزه روابط بین الملل تصریح کرد: دیپلماسی پارلمانی باید فعال‌تر شود و از همین دیپلماسی پارلمانی زمینه‌ای برای تقویت و تعمیق روابط با بقیه کشور‌ها به وجود بیاوریم. اولویت اول ما کشور‌های همسایه است و سپس به گسترش روابط با کشور‌های توانمند توسعه یافته بپردازیم تا از ارتباط با آن‌ها در مسیر توسعه بهره بگیریم.

وی افزود: باید به لوایحی که دولت در این زمینه توسعه روابط بین الملل می‌آورد، تسریع ببخشیم و در مسیر مذاکرات و رفع تحریم‌ها مشکلی ایجاد نکنیم.

ارسال نظر