تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۳

افزایش قیمت مصوب شکر

سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: قیمت مصوب شکری که با ارز تالار اول با نرخ ۲۸۵۰۰ تومانی وارد می‌شد و به دست مصرف‌کننده می‌رسید، هر کیلو ۲۸۵۰۰ تومان بود و حالا که شکر با ارز تالار دوم وارد و ارزش افزوده آن نیز افزایش یافته، قیمت مصوب شکر به ۴۲۵۰۰ در هر کیلو تغییر کرد.

اقتصاد۲۴- حسین فرهادی، سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران درباره تغییرات تخصیص ارز به واردات شکر و حبوبات توضیح داد و گفت: ستاد تنظیم بازار در جلسه‌ای که در اردیبهشت سال جاری در وزارت صمت برگزار شد منبع تامین ارز واردات شکر را تغییر داد و ابلاغ کرد که شکر با ارز تالار دوم که ۴۲هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارد وارد شود، علاوه بر این مالیات بر ارزش افزوده شکر هم از یک درصد بر ۱۰درصد افزایش پیدا کرد.

وی افزود: قیمت مصوب شکری که با ارز تالار اول با نرخ ۲۸۵۰۰ تومانی وارد می‌شد و به دست مصرف‌کننده می‌رسید هر کیلو ۲۸۵۰۰ تومان بود و حالا که شکر با ارز تالار دوم وارد می‌شود و ارزش افزوده آن نیز افزایش یافته قیمت مصوب شکر به ۴۲۵۰۰ در هر کیلو به صورت فله تغییر کرده و همچنین قیمت شکربسته‌بندی شده یک کیلویی ۴۹۵۰۰ تومان است. این قیمت‌ها را سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان اعلام کرده است.


بیشتر بخوانید:  ارز ترجیحی شکر حذف شد


فرهادی از قیمت شکر خام در بنادر برابر با هر کیلو ۲۱۵۰۰ تومان خبر داد.

سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران اظهار کرد: با قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان برای شکر حاشیه سود این کالا برای عرضه‌کننده حدود ۱۰درصد تعیین شده و در این قیمت سود بنکدار و خرده‌فروش در نظر گرفته نشده است؛ این اتفاق سبب می‌شود شکر بالاتر از قیمت مصوب فروخته شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظر