تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳

کپی‌برداری بی‌ام‌و از خودروی وارداتی تازه‌نفس بازار+ عکس

در سال‌های گذشته، خودروسازان سطح پایین‌تر از روی دست خودروسازان سطح بالا نگاه و تقلید می‌کردند. اما به نظر می‌رسد که این دوران به پایان رسیده است.

اقتصاد۲۴-طراحی‌های فعلی برند‌های کره‌ای مفاهیم زیادی را به ما می‌گویند؛ اینکه خودروسازان برای چه چیزی تلاش می‌کنند، چه مشتریانی دارند و در نهایت چه می‌خواهند. با این حال، زمانی نه‌چندان دور، بهترین کاری که امثال شرکت‌هایی مانند کیا می‌توانستند انجام دهند، این بود که از برندی معتبر مثل بی‌ام‌و کپی‌برداری کنند. اما اکنون به نظر می‌رسد که این بی‌ام‌و است که ایده‌ای ندارد و از کره‌ای‌ها تقلید می‌کند!

تصویر بالا، جدیدترین مدل سری ۱ و تصویر پایین کیا Ceed را نشان می‌دهند. در برخی از زوایا شباهت بسیاری بین کیا سید پنج‌ساله با سری یک جدید وجود دارد. اگر نشان آبی و سفید روی دماغه خودرو را بپوشانیم، ممکن است برخی افراد به‌سختی آن‌ها را شناسایی کنند.

بسیاری از کاربران اشاره کردند که جلوپنجره جدیدترین سری یک بسیار شبیه به نسخه قدیمی جلوپنجره کیا است؛ با این تفاوت که بسیار زشت‌تر است، چرا که پنل حسگر به شکل بسیار بدی در وسط آن قرار گرفته است.

شایان ذکر است که سری ۱ جدید تنها یک نسخه به‌شدت به‌روز شده از مدل ۲۰۱۹ است، نه یک طراحی کاملاً جدید برای یک نسل جدید. در سال‌های آینده اتفاقات مهیج و خلاقانه‌تری برای سری ۱ رخ می‌دهد. گفتنی است که هاچ بک کیا سید محصول وارداتی جدید بازار ایران است که از ابتدای سال جاری واردات آن به کشور آغاز شد.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر