تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۰۷ تير ۱۳۹۸

فرار هند از تحریم‌های آمریکا با پرداخت یورویی قرارداد اس- ۴۰۰

آمریکا هند و ترکیه را تهدید کرده است در صورت خرید سامانه اس ۴۰۰ از روسیه توسط متحدانش، آن‌ها را مورد تحریم قرار خواهد داد. هند از یورو برای پرداخت مبلغ قرار داد با روسیه استفاده خواهد کرد.

اقتصاد24 - وزیر امور خارجه هند تاکید کرد که قرار داد خرید سامانه اس- ۴۰۰ با روسیه را با یورو پرداخت خواهد کرد تا از خطر تحریم‌های آمریکا در امان باشد.

بنا بر اعلام منابع آگاه اگرچه تا به حال بخشی از قرار داد با روپیه و روبل پرداخت شده است ولی ادامه پرداخت با ارز یورو به بانک «وی‌تی‌بی» روسیه واریز خواهد شد.

حجم مبادلات خرید تجهیزات نظامی روسیه و هند به ارزش چهار میلیارد دلار بسته شد که شامل سامانه اس- ۴۰۰ و همینطور چهار ناوچه و زیر دریایی چاکرا ۳ بوده است.

دو کشور در صدد هستند که دو قرار داد دیگر برای خرید هلیکوپترهای «کی ۲۲۶» و همینطور جنگ افزارهای «ای کی ۲۰۳» توسط هند با یکدیگر امضا کنند.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این اعلام کرده بود: «ما به شدت هم پیمانانمان از جمله هند را از خرید سامانه اس ۴۰۰ منع می کنیم و در غیر اینصورت ممکن است با تحریم های دولت آمریکا رو به رو شوند. ما هند را به در نظر گرفتن سایر گزینه ها توصیه می‌کنیم.»

دهلی نو در سال ۲۰۱۵ آمادگی خود را برای خرید سامانه اس ۴۰۰ اعلام کرده بود. این قرار داد نظامی به ارزش پنج میلیارد و ۴۳۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ در حین سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از هند منعقد شد.
منبع: ایلنا
ارسال نظر