تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳

اعلام نظر پزشکی قانونی درباره حادثه بالگرد رئیسی

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: نظرات کارشناسی متخصصان پزشکی قانونی در رابطه با شهدای راه خدمت پس از بررسی‌ها به دستگاه قضایی اعلام شده است.

اقتصاد۲۴- عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در نشست خبری درباره بانک ژنتیک بیان داشت: بانک ژنتیک را سرمایه عظیمی برای کشور می‌دانیم. در حال توسعه جدی آن هستیم و رشد ۱۰۰ درصدی در حوزه پروفایل و اخذ نمونه در طی یکسال گذشته را داشتیم و به سرعت مسیر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در طی یک سال ۴۰ پرونده عوامل مجرمانه شناسایی و به قوه قضائیه اعلام شد، گفت: راه اندازی سامانه بانک ژنتیک کشور در جهت ایمن سازی اطلاعات بانک ژنتیک بسیار مؤثر است.

مسجدی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهادت آیت الله رئیسی و همکارانشان گفت: شعاری که در سال ۱۴۰۳ سازمان پزشکی به عنوان منشور کاری خود انتخاب کرد ارتقای کیفیت همه جانبه و خدمت به مردم عزیز است و سازمان پزشکی قانونی در یکسال آینده پیشرفت همه جانبه را در حوزه نیروی انسانی و تجهیزات دارد.

وی ادامه داد: ما خود را مدیون مردم می‌دانیم و تلاشمان این است که بتوانیم خدمات علمی‌تر با رعایت سرعت برای مردم داشته باشیم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین با اشاره به حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور و تیم همراهشان بیان داشت: نظرات کارشناسی متخصصان پزشکی قانونی در رابطه با شهدای راه خدمت پس از بررسی‌ها به دستگاه قضائی اعلام شده است.


بیشتر بخوانید:سخنرانی دختران ابراهیم رئیسی در دانشگاه تهران


پوی با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته بحران‌های مختلفی را داشتیم، گفت: اولین بحران ما در سال جدید، شهادت رئیس جمهور و همکارانشان بود که مورد آزمایش قرار گرفتند و نظرات خود را به دستگاه قضائی اعلام کردیم.

وی افزود: همچنین واژگونی قطار در مسیر قم و کاشان را داشتیم که ۷ جسد زغالی داشت و شناسایی آن از طریق DNA انجام شد. همچنین آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود و حادثه حرم مقدس شاه چراغ در شیراز را داشتیم که توسط همکاران ما بررسی شد.

منبع: مهر
ارسال نظر